Linux asennus

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by ^macho, Jul 20, 2005.

  1. ^macho

    ^macho Member

    Joined:
    Jul 20, 2005
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mitenköhän onnnisuisi useamman distron asentaminen samalle koneelle? Tällä hetkellä minulla on käyttiksinä Windows Xp Pro ensimmäisellä levyllä ja toisella levyllä sijaitsee Fedora Core 3. Haluaisin asentaa Mandraken Fedoran kans samalle levylle ja vaikka samaan osioon jos mahdollista. Monenlaista olen kokeillut asennuksen suhteen siinä kuitenkaan onnistumatta. Tapsan sivuiltakaan en löytänyt suoraan mitään vinkkejä. Niin ja mitenköhän tulisi käynnistyslataaja asentaa? Tällä hetkellä latajaana toimii grub joka sijaitsee toisen levyn /boot osiolla.
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Samalle osiolle et saa järjestelmiä asennetuksi (jos et todellakin tee melkoisesti kaikenlaista virittelyä) - muutamia erikoisjakeluja lukuunottamatta. Mutta omille osiolleen voi eri järjestelmiä asennella - sekin vaatii hieman perehtyneisyyttä.
    Mutta Mandrake ja Fedora ovat molemmat niin samansuuntaisia jakeluja, ettet varmasti saa mitään lisäarvoa asentamalla niitä samaan koneeseen.
    Mandrake (nyk. Mandrive) on kehitetty nimenomaan RedHatin pohjalta omaksi jakelukseen. Valitse jakelu ja opiskele käyttämään sitä.

    PS. FC3 on päivitettävissä nykyversioon FC4:ään.
     
  3. Sk8erMan

    Sk8erMan Guest

    "Mandrake (nyk. Mandrive) on kehitetty nimenomaan RedHatin pohjalta omaksi jakelukseen"

    Ensinnäkin sinulle on satuunut tässä kirjoitusvirhe se ei ole Mandrive vaan Mandriva!
    Toiseksi mitä meinaat tuolla lauseella? Se nimittäin voi hämätä uutta käyttäjää. Eli meinaatko, että se käyttää RPM paketteja kustomoituna juuri tuolle jakelulle? Jos et nykytietämykselläni olet pahasti väärässä, koska esim. SuSE:han käyttää myös RPM:ää.

    Eipä minulla muuta. Eli hyvät loppukesän jatkot ja jatkakaa ahkerasti Linuxin parissa.
     

Share This Page