Linux CD/DVD hankinnat

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by rantom, Feb 14, 2008.

  1. rantom

    rantom Regular member

    Joined:
    Jul 30, 2006
    Messages:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hei.

    Minulla on hyllyssäni Ubuntu 7.04 CD mutta kuten olen jo todennut aiemmin, se ei ole kovin hyvä koska minulla on ATI pohjana (ATI:n ajurit eivät asennu aina oikein ja vaatii hirveät säätämiset että saisi toimimaan). Nyt en ole enää käyttänyt Linuxia mutta on aina välillä hinku päästä leikkimään sillä. Ongelmana vain on se, että en viitsisi alkaa ostelemaan CD-R/ CD-RW-levyjä jotta saisin Ubuntu 7.10, haluaisin sen virallisen version. Ubuntun levy on niin paljon hienompi kuin mitä omat tekeleet ovat, niissä vain lukee tussilla "Ubuntu 7.10" ja sitten tuote on hyllyssä läpinäkyvässä kotelossa. Blah.

    Tiedän että tämä on aika tyhmää kysyä/mainita ylipäätänsä. Kumminkin, mistäköhän saisi tilattua Ubuntun 7.10-version nopealla toimitusajalla? Eikö Suomessa ole Ubuntun toimistoa/tjsp mistä levyn voisi laittaa tulemaan minulle? En sentään ala maksamaan ilmaisesta käyttöjärjestelmästä.

    Ylipäätänsä haluaisin että minulla on aina Ubuntun uusin ja vakain järjestelmän asennus CD/DVD jossain käsieni ulottivilla mutta haluaisin sen olevan Ubuntun virallinen, ei mikään oma tekele.

    Ovatko Ubuntun tarjoamat levyt muuten edes RW vai ovatko ne vain R? RW nimittäin periaatteessa ratkaisisi ongelman, levy olisi tosin paketin kanssa silti väärällä version tiedotteella (kansissa lukee 7.04 kun pitäisi olla 7.10).

    Eli, voiko Suomesta tilata ilmaiseksi virallista Ubuntun asennuslevyä? USB-tikulta en ala asentamaan saatikka muulta vastaavalta, en ole hirveän hyvä tällaisten asennuskeinojen kanssa.

    rantom
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ubuntun levyn saa ilmaiseksi tilattua ubuntun sivuilta melkein mihin tahansa maailmassa, toimitus aika on noin viikon tai pari.

    Nuo ubuntun viralliset levyt ei ole R tai RW levyjä vaan painettuja cd:tä.

     

Share This Page