Linux dc++ ja Valknut

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by SS28, Oct 20, 2007.

  1. SS28

    SS28 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Hei
    Minulla on uusin ubuntu ja elisan laajakaista ja kyseiset ohjelmat Linuxdc++ ja Valknut ongelma.Hubilistat latautuu hyvin kummassakin ohjelmassa ja hubille pääsy onnistuu mutta kun yritän etsiä jotain passiivina tai aktiivina niin ei onnistu modeemin nat ja palomuuri kytketty pois päältä, missä ihmeessä vika???
     
  2. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Oletko asentanut firestarteria tai jotain muuta palomuuriohjelmaa? Ubuntun ei pitäisi oletuksena estää liikennettä sisäänpäin, jos joku ohjelma kuuntelee jotain porttia, liikenteen pitäisi päästä läpi.
     
  3. SS28

    SS28 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei ole asennettu mitään palomuuriohjelmaa aivan vakio asetuksilla ubuntu on! Luulen että vika on modeemissa joku estää liikenteen "TW-EA510 V3"
     
  4. pisberg

    pisberg Guest

    mulla samantapainen juttu..
    kaikilla muilla (xp) koneilla toimii mutta ei ubuntulla,
    avasin kyllä natista portit sille, kun yhdistän hubiin se aukeaa ja näen muita käyttäjiä.
    kun yritän hakea niin hubien kohdalla lukee connecting.. ja en pysty hakemaan mitään??
     
  5. SS28

    SS28 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo ja kokeilin nyt aivan perusmodeemilla jossa ei ole mitään suojia NAT ym.. eikä ruvennut pelittään.Hubilistat aukeaa hyvin ja hubeihin pääsee sisälle mutta haku ei onnistu aktiivisena eikä passiivisena mikä ihme???
     
  6. pisberg

    pisberg Guest

    joku siinä blokkaa mutta mikä niin ei osaa sanoa, olis kyllä kiva saada pelittämään tuo=)
     
  7. kkuula

    kkuula Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2003
    Messages:
    785
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    eipä ole mielestäni kunnolla toimivaa dc-clienttiä linuxille olemassa. normi dc:n windowsversio winellä toimii paremmin.
     
  8. pisberg

    pisberg Guest

    passiivi tilassa se lähti toimimaan mutta ei se kyllä kovin kivaa ole sitä näin käyttää..
     
  9. SS28

    SS28 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kumpi toimii passiivina dc vai valknut?
     
  10. pisberg

    pisberg Guest

    dc toimii passiivisena, valknuttia en saanut linjoille ollenkaan=)
    mutta toi haku ärsyttää vaan passuna pahasti...
    joku siinä mättää koska pääsen ubuntulla nettiin automaatisella(dhcp käytössä) asetuksella mutta jos määritän asetukset itse (kiinteä ip)
    niin en pääse nettiin uskon että toi aktiivinen kusee ton takia jotenkin.


     
  11. SS28

    SS28 Regular member

    Joined:
    Jun 11, 2013
    Messages:
    111
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla ei toimi kumpikaan edes passiivina joskus dc tekee yhden vajanaisen haun mutta sitten kun hakee uudestaan niin ei toimi enään
     
  12. pisberg

    pisberg Guest

    no se levis tänään taas ei suostunut lataamaan mitään mutta hakut kyllä toimi.. eilen latasin jonkin verran tavaraa ja oli ihan ok.
     

Share This Page