Eli hain netistä tommosen cool linux live cd:n. kaikki on muuten mennyt hyvin mutta sen jälkeen kun loin käyttäjän ja yritin logata sisään, niin siihen mihin kirjoitetaan password siihen ei tullut mitään vaikka mitä nappulaa paino. siihen käyttäjänimi kohtaan se kyllä suostui kirjoittamaan mutta sen jälkeen siihen passwordin se ei halunnut kirjoittaa. eli jos joku osaisi sanoa mikä on vikana.
olen lukenut hel****i 2 linux kirjaa, netistä olen 3viikon ajan joka päivä pyhittänyt aamulla ajan 11-12.30 linuxin oppimiseen netistä, joten kyllä minäkin sentään jotain tiedän, sitäpaitsi ei minulle ole muissa distroissa tämmöistä ilmennyt.
ainakin xdm näyttää vaan kirjoitetun käyttäjänimen ja salasanan se piilottaa näkyvistä.. eli voit kirjottaa sen ja painaa enteriä ja pääset sisään mutta sitä ei nää minään *:nä että olet kirjottanut sen.. ehkä sen takia ettei näe edes monikirjaiminen se salasana on... esim. gdm taas näyttää palloina sen salasanan kun kirjottelee... joten jos pääset kirjautumaan sisään niin eipä mitään hätää
Joo, täytyypä myöntää että jonkin aikaa jo linuxia käyttäneenä tiennyt moisesta. Kun ei XDM tai GDM:ää tullut käytettyä. Onkohan tuo ihan fiksua että mitään ei näy?
En keksi mitään vikaa moisessa käytännössä. Jos se salasana on tarkoitus kerran pitää piilossa, niin miksi pitäisi edes merkkien määrä näyttää? Ei salasanan merkkimäärä näytetä myöskään kirjauduttaessa konsolissa/päätteellä.
On siinä se ongelma että jos ei tiedä tuon toimivan noin, voi erheellisesti luulla että ei toimi ollenkaan kun ei mitään näy. Windowsissa on muunmuassa kaiutus, ja jos sieltä puolelta tulee, voipi jäädä vähän ihmettelemään.