Linux ja DiNovo notebook edition ongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by kolmis, Nov 4, 2009.

  1. kolmis

    kolmis Regular member

    Joined:
    May 24, 2006
    Messages:
    285
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    28
    Elikkä nyt olisi tälläinen ongelma että kyseinen näppäimistö ei osoita linuxissa mitään tahtoa herätä eloon.

    Olen kysynyt herra googleta asiasta ja hän lähinnä ohjasi minua kauppojen sivuille eli onko kellään mitään kokemusta kyseisestä näppäimistöstä ja linuxista tai vielä parempaa eli keinoa saada se toimimaan ilman että alan tässä ajureita sille väsäämään?

    Huomioitavaa neuvojille on että notebook edition on sitten täysin eri asia kuin muut dinovot paitsi ehkä mac edition joka näyttääkin aivan samalta näppäimistöltä.

    Kyseinen näppäimistö ei myöskään ole kallis sillä se maksoi itselleni 30€ joten ostin sen vaikkei ollut mitään takuuta siitä että se toimii linuxissa.

    Samaan syssyyn kysyn että onko kukaan tehnyt tälle näppäimistölle minkään näköistä WASD+SPACE (WASD+välilyönti) modia jotta se sopisi paremmin pelaamiseenkin?
     
  2. sakke13

    sakke13 Member

    Joined:
    Dec 31, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei ihan tuore ketju, mutta googlella löysin niin vastataan kuitenkin:
    Itse ostin tuollaisen notebook-dinovon tunti sitten ja se lähti laakista toimimaan ihan loistavasti. Ubuntu 9.10 käyttöjärjestelmänä. Kaikki pikanapitkin toimivat suoraan ilman mitään konffaamista (eli nuo fn-napin takana olevat nettiselain, sähköposti jne.. sekä laskin-pikanappi oikeassa yläkulmassa). Hauskaa että toimi näin täydellisesti ilman _mitään_ säätämistä. Laitoin puikulan koneen perään, näppikseen virrat päälle ja käynnistin koneen.

    Toivottavasti olet sinäkin saanut toimimaan!
     

Share This Page