linux ja nokian mp3 puhelimet

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by neggis, Jul 6, 2005.

  1. neggis

    neggis Regular member

    Joined:
    Jun 18, 2004
    Messages:
    501
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tarvitsisin mp3-soittajan, kameran ja uuden puhelimen. Olisi melko iso investointi hankkia kaikki erikseen ja pienen tutkailun jälkeen huomasin Nokian 6230i sekä 3230 täyttävän nämä kaikki toiveet. Ainoa ongelma on, että onko jompi kumpi puhelimista linuxista pitävä, eli onnistuuko tiedostojen siirto fedoralleni ja toisinpäin? Googletuksen jälkeen en löytänyt mitään faktaa että näin olisi. Onko toivoa?

    Edit: Hmmm, huomasin liian myöhään että tuolahan on oma alue matkapuhelimille, mutta ehkä siltikin tämän threadin oikea paikka on täälä, eli en avaa sinne uutta.
     
    Last edited: Jul 6, 2005
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Heh, heh... Luuletko, että tuollainen puhelinyhdistelmä olisi riittävän laadukas tyydyttämään todellisia tarpeita? Jos tuollainen puhelin vielä toimisi parranajokoneena, kravattineulana ja shampanjavispilänä olisin itse ihan myyty. Valitettavasti pitäisi vielä hankkia erilliset kalvosinnapit :( Aina ei vain yksinkertaisesti voi voittaa.
     
  3. neggis

    neggis Regular member

    Joined:
    Jun 18, 2004
    Messages:
    501
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tarpeet kullakin, minulle tuo tuntuisi riittävän. En kuuntele kuin satunnaisesti juoksulenkeillä musiikkia (linnut ja puut ovat mukavampia), ja kuviakin räpsin korkeentaan 100 kpl / a, ja laadusta en piittaa niinkään, en ole mikään national geographyn tason kuvaaja.
     
  4. Miitti

    Miitti Regular member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    1,610
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
  5. Linon

    Linon Member

    Joined:
    Mar 9, 2005
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla 3650:n ja Suse 9.2:n välinen tiedostojen siirto onnistui ainakin ihan ongelmitta, mutta Ubuntussa bluetooth-ohjelmisto ei löydä mitään laitteita vaan jää jumiin etsinnässä 5% kohdalla. En kyllä osaa sanoa tuosta Fedorasta miten hyvällä mallilla siinä bluetooth-tuki lienee.

    Tosiaankaan kännykän kamerat eivät ole mitään "oikeita" kameroita, mutta jos harvakseltaan kuvia napsii ja haluaa että kamera on aina mukana, kelpaa kyllä tuollainen 1.3 megapixelin kännykän kamerakin.
    Ei niitä kuvia voi tosiaan verratakkaan "oikean" digikameran kuviin.
     
  6. neggis

    neggis Regular member

    Joined:
    Jun 18, 2004
    Messages:
    501
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitoksia, tämä oli hyvä linkki. Vaikutti tuon k750i olevan minun tasoiselle kuvaajalle riittävä. Nokian mallit olivat kyllä ainakin kuvien perusteella pettymys. Täytyy hakea tuo kyseinen mikropiltti niin saa lueksia koko artikkelin rauhassa.
     

Share This Page