Linux

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by 190488, Mar 5, 2005.

  1. 190488

    190488 Member

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    [bold]Mulla on kaksi 160gigan kiintolevyä, miten toiselle kovolle saa asennettua lixukan ja toiselle windows XP:n?? Myös sitten semmosta kun sain SuSE Linux 9.1 Personal knoppix levyn enkä saanut sitä millään toimimaan, että kuinka se onnistuu, pystyisin vaan ensinnä testailemaan miltä tuommonen SuSE toimii?
     
  2. Jannejt

    Jannejt Moderator Staff Member

    Joined:
    Feb 10, 2005
    Messages:
    5,045
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    118
    no tuo xp:n ja linuxin asennus on helppoa
    eli asenna xp ensin ensimmäiselle kovalevylle ja linux toiselle kovalevylle xp:n asennuksen jälkeen niin bootloader tajuu kummatkin.
     
  3. 190488

    190488 Member

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tänks! Mitä Linuxia sinä suosittelisit ekaa kertaa linukkaa käyttävälle? Oon vaan kuullu että toi SuSE olis aikas hyvä, riippuuhan se tietysti myös taidoista kun kiinnostuksestakin.
     
  4. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    SuSE Linux on Wintoosasta siirtyvälle tulevalle Linuxille loistavaihtoehto esim. YaSTin takia. Sillä kandeeraa ensin opetella ja tutustua Linuxin maailmaa ja sitte voit vaikka asentaa Gentoon, kun oot vähän oppinu. Mullaki on joskus suunnitteilla hankkia Gentoo mun kakkoskoneesee, kunhan vielä opin vähän lisää Linuxista.

    Eli SuSEn asennukseen löytyy lunixin 92% rautalankapitoiset ohjeet täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/152399
     
  5. 190488

    190488 Member

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitoksia! Täytyypäs tarkastella noita! Olen nimittäin aika vakavasti harkinnut siirtyväni Linuxiin, kun alkaa hieman meneen hermot tähän toosaan!!
     
  6. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Juu. Olin samassa tilanteessa kuukausi pari sitte... Enkä oo päätöstäni katunu! Nopeasti sen oppii, kun vaa opiskelee kirjoista. Peruskäytön KDE:lla oppii päivässä. Sitte ku lähtää konffimaa ja kääntämää kerneliä, on juttu vähän erilaista, kun Wintoosassa. Eli tollasissa saattaa aluks mennä sormi suuhun. Aattelin viikonloppuna kääntää kernelin ekaa kertaa. Jänskää... ;)
     
  7. 190488

    190488 Member

    Joined:
    Mar 4, 2005
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Jep! Mä alan kyllä nyt jo suunnitteleen sitä siirtymistä, mutta koitas nyt saada käännettyä =)
     

Share This Page