[bold]Mulla on kaksi 160gigan kiintolevyä, miten toiselle kovolle saa asennettua lixukan ja toiselle windows XP:n?? Myös sitten semmosta kun sain SuSE Linux 9.1 Personal knoppix levyn enkä saanut sitä millään toimimaan, että kuinka se onnistuu, pystyisin vaan ensinnä testailemaan miltä tuommonen SuSE toimii?
no tuo xp:n ja linuxin asennus on helppoa eli asenna xp ensin ensimmäiselle kovalevylle ja linux toiselle kovalevylle xp:n asennuksen jälkeen niin bootloader tajuu kummatkin.
Tänks! Mitä Linuxia sinä suosittelisit ekaa kertaa linukkaa käyttävälle? Oon vaan kuullu että toi SuSE olis aikas hyvä, riippuuhan se tietysti myös taidoista kun kiinnostuksestakin.
SuSE Linux on Wintoosasta siirtyvälle tulevalle Linuxille loistavaihtoehto esim. YaSTin takia. Sillä kandeeraa ensin opetella ja tutustua Linuxin maailmaa ja sitte voit vaikka asentaa Gentoon, kun oot vähän oppinu. Mullaki on joskus suunnitteilla hankkia Gentoo mun kakkoskoneesee, kunhan vielä opin vähän lisää Linuxista. Eli SuSEn asennukseen löytyy lunixin 92% rautalankapitoiset ohjeet täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/152399
Kiitoksia! Täytyypäs tarkastella noita! Olen nimittäin aika vakavasti harkinnut siirtyväni Linuxiin, kun alkaa hieman meneen hermot tähän toosaan!!
Juu. Olin samassa tilanteessa kuukausi pari sitte... Enkä oo päätöstäni katunu! Nopeasti sen oppii, kun vaa opiskelee kirjoista. Peruskäytön KDE:lla oppii päivässä. Sitte ku lähtää konffimaa ja kääntämää kerneliä, on juttu vähän erilaista, kun Wintoosassa. Eli tollasissa saattaa aluks mennä sormi suuhun. Aattelin viikonloppuna kääntää kernelin ekaa kertaa. Jänskää...