elikäs mistäs saisin tohon linux fedora core 1:een ni tota näytön ohjaimen ajurit mulla on ati radeon 9600
http://www.ati.com/support/driver.html fc1:ssä oli muistaakseni vielä xfree86 eli valitse oikean version ajurit.
Täältähän ne löytyy: http://ati.com/support/drivers/linu...19;=productsLINUXdriver&submit.x=9&submit.y=0 EDIT: olinpas hidas... Tarkistin vielä, että FC1:sessä on oletuksena XFree86 4.3, jollet ole itse siihen XOrg:ia asentanut...
ja tuol atin kotisivullahan on 3 ajurit eli mitkäs niistä sit otan ku en oikeen tiiä mitä eroo niis on
Eli siinä FC3:sessa on käytössä XOrg, eikä XFree, eli tosta listasta valitsisit ne ajurit jossa lukee edessä X.Org 6.8 taas siihen FC3:seen... Ja opetteleppa editoimaan noita omia viestejäsi...
Tää kysymys sopii melkein tänne niin en jaksanu tehä uutta viestiketjua. Eli asensin atin sivuilta ajurin mun 9600-luokan kortille. Sen pitäs kuulemma olla nyt asennettuna, mutta en kyllä huomaa mitään eroa. Sit oli ohjeena kirjottaa komentorivillä fglrxinfo mutta kun kirjotan sen niin tulee että bash: fglrxinfo: command not found Ja sitten kun pitäs kattoo et onko agp päällä ja pitäis kirjottaa ismod, mutta silloin tulee bash: ismod: command not found Että miten noi sitten pitäs kirjottaa?
Kirjoititko komennon roottina? Koetas etsiä käskyllä whereis fglrxinfo jos ei löydy, niin sitten ati-drivers paketin mukana ei ko. softaa tullut. oikea käsky on lsmod
jaaaa... se on siis pieni L eikä iso i ookoo Nii ja joo kirjotin roottina ton fglrxinfo. Outoo vaan jos ei tullut tota softaa mukana, kun atin sivuilla käskettiin noi kirjottaa, nii luulis sillon et on mukana
joo se tiedosto olikin korruptoitunu latauksessa, latasin uudestaan ja nyt toimii fglrxinfo. Mutta sit aloin väsään jotai fglrxconfig juttua ja sit ku se oli valmis nii buutasin koneen ja eipä enää toiminukkaa linux vaan menee taas johonki ihmeen tekstitilaan ja sit kun kirjotan siihen startx nii tulee joku server error juttu josta en enää tajua yhtään mitään...eli onko taas edessä mantan uudelleen asennus?
Ei tartte asentaa Mantaa alusta. Sun tarttee konfiguroida X uusiksi eli muokkaa tiedostoa /etc/X11/xorg.conf tai /etc/X11/xfree.conf riippuen siitä, kumpaa käytät.
joo mulla on toi xorg.conf mutta ei hajuakaan miten sitä mukataan ja millaiseksi. Otin kyllä sen alkuperäsen xorg.conf filun talteen ennen kun se fglrxconfig juttu kirjotti sen päälle
No mulla ei oikeen ole hallussa toi komentorivin käyttö, sillä oon ehtiny käyttää ehkä pari viikkoo linuxia enkä edes kovin säännöllisesti, ja ainoo mitä olen kauheen vaivan jälkeen saavuttanut on se, että sain superkaramban toimiin!! Eli siis jos saisin vähän (tai oikeastaan paljon) tarkemmat ohjeet niin olisin hyvin kiitollinen.
Yritetään...eli tallensit sen alkuperäisen tiedoston johonkin...jos et muista, että mihin, niin voit hakea sitä komentoriviltä näin (oletuksena siis, että nimi on edelleen xorg.conf, mutta sijainti jossain muualla, kuin esim. /etc/X11 hakemistossa), jos muistat missä se on niin ei tarvi hakea...: find / -name xorg.conf vaihtoehtoisia tapoja on monia, mutta ton nyt pitäisi ainakin toimia...sitten kun löydät sen, niin voit lopettaa sen hakemisen painamalla "Ctrl+C" Sitten kopioit sen vanhan filen sen uuden tilalle, vaikka näin: cp /hakemisto/josta/vanha/file/löytyy/xorg.conf /tähän/hakemisto/johon/kopioidaan/xorg.conf Eli tolla haulla näet sen uudenkin polun...joku on todennäköisesti esim. tällanen: /etc/X11
Löysin kyllä molemmat tiedostot, mutta sitten kun yritän kopioida sitä alkuperäistä sen uuden päälle tällein cp /home/tubbana/Desktop/Kaikkee/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf niin tulee tällänen virhe: cp: tiedoston "xorg.conf" tilaa ei voi lukea: No such file or directory Olin roottina. Mikähän mahtaa olla vikana?
No virhe ilmoituksen perusteella tollasta tiedostoa ei löydy, mutta kokeileppas: ls -al /home/tubbana/Desktop/Kaikkee/ miltä näyttää se xorg.conf filen koko rivi...