Linuxprinting.org luotettavuus?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by wntoosa, Feb 3, 2007.

  1. wntoosa

    wntoosa Member

    Joined:
    Jan 21, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Olen kokeiluit ubuntun live versiota ja totesin ettei printterini toimi.
    Tuolla Linuxprinting.org mun canon pixma mp170 löytyy kaksikin kertaa.Katsokaa vaikka
    tätä linkkiä
    :Toinen Paperweight-sarakkeessa ja toinen Perfectly-sarakkessa(ehdottaa Postscriptiä). Eli toimisiko tuo printteri postscriptillä ubuntussa? Onko kokemuksia?
     
  2. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Vähän ristiriitaista tietoa. Joko se toimii täydellisesti tai ei ollenkaan. :)
     
  3. Spotteri

    Spotteri Regular member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    128
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kaikki HP:n printterit toimivat jotakuinkin täydellisesti. Muilla menee säätämiseksi, eikä aina lopputuloksesta tiedä. Linuxprinting.org:n valistuksia ei kannata ottaa totuutena, vaikka usein ovatkin oikeassa.
     
  4. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Lainaus LinuxPrinting.org sivulta:
    This printer entry is not yet included in the Foomatic packages and the data on this page is not verified or proofread. This entry can be edited by everyone.

    Jos tulostin ymmärtää postscriptin päälle, toimii tulostin Linuxissa.
    Yleensä halpistulostimet eivät postscriptiä ymmärrä, vaan käyttävät epästandardeja valmistajan omia kehitelmiä tulostukseen. Kun valmistaja ei omien kehitelmiensä speksejä tarjoa vapaiden ajureiden tekemiseksi, ei laitteiden ajureiden tekeminen summamutikassa ole kovin helppoa.

    Toimivuuden voit itse kokeilla, ja asentaa Ubuntun kovalevyllesi. Mielestäni tulostimen pitäisi kyllä toimia Live-versiossakin, sillä Cups on varmasti tarjolla.
     
  5. wntoosa

    wntoosa Member

    Joined:
    Jan 21, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla oli vihdoin aikaa kokeilla uudestaan livelevyä. Eihän tuolla tulostimen lisäys- ohjatusta toiminnosta löytynyt postscriptiä (ainakaan liveversiosta). Mites se asennetaan?

    spotteri: epsonkin on toimittanut ainakin joillekin printtereille linux ajurit.
     
    Last edited: Mar 3, 2007
  6. windown

    windown Member

    Joined:
    Jun 21, 2006
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo mainitaan tässä nyt saman tien se, että maksullisella, suljetulla turboprint-ohjelmalla saa joitakin Canoneita toimimaan. Hinta ei ole kovinkaan paha olisiko tuollainen yhden mustesuihkukasettisetin arvoinen, mutta periaatteista luopuminen on monelle sitäkin vaikeampaa (=suljettu softa + maksullinen ajuri!). Hyvää on se, että ainakin joissain Canonin monitoimivempeleissä skannerit toimivat hyvin ja täysin avoimesti.
     
    Last edited: Mar 8, 2007

Share This Page