Oon ostamassa just uutta konetta ja halusinki kysyä, että kannattaako/tarviiko siihen ostaa uutta lisätuuletinta? Tällasen koneen ostan (tai oikeestaan varasin sen jo): Nexus Breeze 400W NX-4090 Asus A8N-SLI Athlon 64 3500+ 2*512 DDR 400MHz Radeon X800 XL 200GB SATA Barracuda LG DVD±RW Dual Layer 16X Hyundai L90D+ (19", 8ms)
ei välttämättä tarvitse, eikös tosa nexus breezerin kopassa oo 1x 120mm tuuletin? vai muistanko ihan väärin. voithan ostaa jälkeenpäin jos kone tuntuu käyvän kuumana. mun mielestä ei tarvitse enempää tuulettimia. paljonkos tollanen paketti maksaa? EDIT: vipa kysymys
Tuohon koteloon taisi saada 2 kpl 120x120 tuulettimia? Toinen pohjaan ja toinen taakse. Tuo toinen taitaa olla optio eli sun on itse ostettava se toinen kotelotuuletin..se muuten kannattaa ottaa, maksaa ~15€ eli eipä juuri tuon kokoonpanon hintaa heilauta.
Hyvä tuuletus parantaa syysteemin käyttöikää ja toimivuutta... AMD:n prossuissa on yleensä sitä vikaa että ne käy aika kuumana ja sitten ne vaimennusmatot siellä nexuksen sisässä vaikuttais ainakin varastoivan lämpöä... Esimerkiksi kovalevylle kannattaa hankkia oma jäähdytysyksikkö sellaisen löytää esimerkiksi täältä -> sivu 40 http://www.clasohlson.fi/finland/pdf/clasohlson_data_68-53.pdf ... Niin kävi vaan mielessä kannattaa hankkia diskettiasema koneeseen niin ei tule yllätyksiä