Koneeni mukana ei tullut Windowsin asennuslevykettä, kun sen aikoinaan ostin. Tarra on koneen kyljessä, joten oletan että se lisenssinumero on siinä tuo toinen?? Ihan kaikesta kaikkea tiedä. Nyt tarttisi asentaa Windows uudelleen, mutta mistä saan sen itselleni? Täytyykö ottaa yhteyttä Microsoftille vai mitä? Kiitos etukäteen.
Tarkoitatko windowsin asennus cd:tä? Ei sattuis kellään kaverilla tai tuttavalla olemaan windowsin asennus cd:tä? Sillä sen voi asentaa. Tai sitten voit soittaa Microsoftin asiakaspalveluun ja kysyä sieltä neuvoa.
Koneen mukana on joko tullu ns. recovery levy, ja asennusfilut on osiolla koneesi kovolla tai sitten koneesi on käyttöön oton yhteydessä itse pyytänyt tyhjää kiekkoa koneeseen jotta saa tehdä ns. recovery levyn(levyt)... jos molemmat vaihtoehdot on pois laskusta, tulee vaihtoehdoiksi ottaa yhteys koneen toimittajaan, ostaa käyttis tai sitten valita muu vaihtoehto.
Mulla on vähän samanlainen ongelma. silloin kun ostin tämän koneen, niin windows kysyi muutaman kerran että tehdäänkö recover levy ja vastasin joka kerta ei. Voiko sen levyn tehdä vielä jotenkin vai joudunko ostamaan uuden windowsin?
Ainakin HP:n koneissa useasti löytyy käynnistä-valikosta joku ohjelma (en muista nimeä), jolla nuo recovery-levyt voi luoda.
Tyhmää painella koneen ostettuaan EI, ei ,ei, ei. Saa sen recoveryn ehkä luotua myöhemmin käynnistä valikosta, vaan kun winukka menee AINA käytön myötä sekaisin, niin sitä sutumpi recovery, mitä myöhemmin tehdasasennuksen jälkeen se on luotu. Tarra koneen kyljessä on lisenssi = käyttölupa. Hoida asennuslevy mistä kiven kolosta tai kissan hännän alta vaan ja asenna. Lisenssi kun ei virallisesti anna omistusoikeutta CD levyyn.
Kannattaa kysyy kavereilta onko niillä xp asennulevyä "Ainakin fujitsu siemensin xp levyt toimii muissa koneissa"
Mullakaan ei aikoinaan tullut asennuslevyä (tai jos tuli sitä ei enää ole) ja tarra löytyy koneen kylestä. No asensin kaverin levyltä XP homen ja laitoin siihen ton mun lisenssiavaimen joka ei tietenkään toiminut. Kuitenkin kun sillä samalla levyllä kaveri asenti sen uuteen koneeseensa XP:n ja laittoi oman avaimensa siihen, mikä oli siinä koneessa, jonka mukana se levykin oli tullut, niin se hyväksyi sen kuitenkin. Ja tässä oli vielä semmoinenkin, että kun sitä avainta siihen aktivointi-ikkunaan piti ruveta kirjoittamaan, niin siinä oli jo valmiiksi joku kumma avain, joka kuitenkin oli väärä ja joka ei kuitenkaan ollut sama, mikä on se kaverin toimiva aivain. Eräiden mukaan ongelma piilee siinä että kun koneen kokoonpanoa on muutettu niin avain ei enää kelpaa, joten onko minulla muita vaihtoehtoja saada kuntoon tämä kuin kilauttaa MS:n asiakaspalveluun ja ruikutettava heille?
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/467987 Tossa on vanhemassa ketjussa tietoa, miten olemassa oleva lisennsi "jatketaan" lainalevyllä. Älkää sotkeko Product keytä, ja serialia, jne. Home ja Pro vaihdokset ei välttämättä toimi yhtä jouhevasti.
HP:llä Käynnistä valikossa "Työkalut", vaatii 7 CD:tä tai 1 DVD-R-levykkeen. Sulla ilmeisesti ei ole HP:tä, koska se muistaakseni ei kysele mitään.
Kyselee ne yleensä tietyn ajan päästä, jos ei ole tehnyt levyjä. Tosin HP:n koneissa paljon eroavaisuuksia palautus systeemeissä. Mutta ainakin yrityskäyttöön hankituissa HP:issa on kysellyt jos ei ole muistanut tehdä levyjä (kyselyn saa tietenkin pois päältä). Tuo on kyllä todella typerää, että levyt ei tule mukana. Käyttäjä joutuu itse poltteleen maksullisille levyille jos haluaa. Valmistajat säästävät hieman väärästä paikasta...
Olen samaa mieltä. Ostajan pitäisi kaupantekohetkellä vaatia levykkeet koneen mukana. Itse tein joskus niin, jolloin myyjä hoiti tilanteen niin, että HP:n tuki lähetti mulle postitse levykkeet.
HP:n läppärissä tarvittiin 4 tyhjää DVD-levyä palautuslevyiksi ja ne voi polttaa vain kerran. Joten kun parin vuoden päästä levyjä tarvitsee, voi hyvinkin olla ettei joku itsepoltetuista levyistä enää edes toimi. Lisäksi tekninen tuki kertoi, että palautuslevyt voi luotettavsati polttaa vain toiseen formaattiin (en muista oliko + vai -), kun ihmettelin, miksi poltto-ohjelma aina keskeytyi Verbatimin aihioilla. Silloin kyllä lupasivat, että tarvittaessa levyt saa sitten postitsekin. Ärsyttävää pelleilyä tuolalinen, miksei levyjä saa automaattisesti koneen mukana, kun ei niiden arvo kaikkine kuluineenkaan voi olla kuin pari euroa?