Olen tänään yrittänyt poltella DVD-R levylle elokuvaa.. Mutta asema ei tunnu tunnistavan tyhjää levyä. DVD elokuvia kyllä olen katsellut ja cd-levyille poltellut mutta nyt tämä dvd:lle poltto ei onnistu. Olen nyt kovasti yrittänyt löytää tietoa voiko vika olla siinä ettei minulle ylipäätään ole polttavaa dvd- asemaa. Kuuluuko Lite on combo ltc-48161hkhof edes polttaa dvd-elokuvia? Olen nyt tässä tullut siihen tulokseen, korjatkaa jos olen väärässä: Windows XP ei poltava dvd elokuvia mutta cd:tä polttaa. DVD:soittimesta ei voi katsoa avi muotoista elokuvaa mutta mpeg2 muotoista voi. Ne pitää siis konvertoida. Ja jos soitin on nopeutta 1-16x niin se ei tunnista 1-8x levyjä? Terv. tekniikkaan eksynyt tyttö
Polttava asemasi on CD-RW / DVD-ROM combo, joka siis toistaa ja polttaa CD-levyt, mutta vain toistaa DVD-levyt. Sillä ei siis tosiaan voi polttaa DVD-leffoja. Aseman ilmoitetut nopeudet ovat vain aseman poltto- ja lukunopeuksia, sillä ei ole levyn tunnistamisessa mitään merkitystä.
Samaan aiheeseen liittyen. Asema on LITE-ON COMBO SOHC-4832K. Voiko kyseisellä asemalla polttaa myös DVD-levyjä? Joillain sivuilla sanotaan että niitä voi ainoastaan lukea, mutta tuolla taas on eri tietoa: http://support.packardbell.com/uk/item/index.php?i=spec_sohc-4832k&pi=platform_veloce_ixtreme "Reads and writes in each DVD-R (ver. 2.0 for general), DVD-RW, DVD+R and DVD+RW" Onko tuo siis combo cd/rw polttava joka lukee dvd levyjä????
Tässä lisää: Drive Information ------------------ Drive : LITE-ON COMBO SOHC-4832K Write CD-R : Yes Write CD-RW : Yes Write DVD-R : No Write DVD-RW : No Write DVD-R DL : No Write DVD+R : No Write DVD+RW : No Write DVD+R DL : No Write DVD-RAM : No Write BD-R : No Write BD-RE : No
@osmos Ei pitäisi onnistua minkään DVD-levyn poltto, ainoastaan niiden lukeminen. btw. Käytetään tuota edit-nappia jos viestiin tulee jotain lisättävää, eli ei noita tuplaviestejä kiitos.