Liteon...?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by jpekkam, Oct 4, 2003.

1. jpekkam

jpekkam Guest

Mulla on tuommonen LITEON-merkkinen CD-RW asema (48x12x48) ja se ei rupee polttaan 800MB levylle sanoo vaan, että "tallentimessa oleva media on tyhjä" ohjekirjassa mikä tuli mukana ei löydy tietoa siitä mitä levyjä asema tukee. Miten saan tietoon tuon asian kun ei ole kuin merkki tiedossa... jotenkin wintoosin kautta?

2. elama

elama Regular member

Trophy Points:
    26
    Hae valmistajan kotisivuilta Firm Ware sun CD-RW:lle

3. jpekkam

jpekkam Guest

Hain tuon Firm Ware:n ei auttanut! 700MB levyt tunnistaa mutta ei nuita 800MB! en oo kyllä kokeillut kuin nuita yhtiä levyjä. mikä tuo Firm Ware on? Päivitys?

4. vzk

vzk Member

Trophy Points:
    16
    Firmware on ohjelmisto jonka asema tarvitsee oman prosessorinsa ohjaamiseen ja siten laitteen toimintojen ohjaamiseen. Firmwaren päivitys auttaa yleensä moniin ongelmiin, väärin asennettuna (lue mukana tulevat ohjeet tarkasti vaikka kymmeneen kertaan kunnes ymmärrät ne!) voit saattaa aseman toimintakyvyttömäksi ja siihen kuntoon ettet enää saa itse tietokoneen kautta Firmwarea päivitettyä.

5. jpekkam

jpekkam Guest

kyllä tuo asema vielä toimii :) onneksi! ei tullut aseman mukana kun tuommonen asennus ohje siis miten asennetaan paikolleen...

6. Scuppe80

Scuppe80 Regular member

Trophy Points:
    26
    no joko 800mb levyt käryää... tarkotit varmaan että sulla on Lite-on 48x24x48x ite en oo kuullu että olis tommonen lite-on niinku sä sanoit. mutta kai se pitää uskoo ko joku sanoo. mulla oli aikoinaan 32x12 tai 10x40x ja se ainaki poltti 800MB levyjä mutta ota huomioon jos yrität poltella yli 700MB levyä. niin se pitää Yli polttaa. ja että sen voi tehä niin se pitää määritellä polttosoftassa. ja se pitää tehä Imagesta. eli eka polttaa image ja sitte vasta levylle. ainaki NERO BURNING ROM vaatii sen. että semmosta.

7. jpekkam

jpekkam Guest

Joo ei ollut kiinni tuosta Firmwaresta vaan että osasi käyttää Neroa juuri niin kuin sanoit... Kattelin täältä ohjeita neron asetuksiin ja sain pelittään.

8. karisari

karisari Member

Trophy Points:
    11
    mulla on itsellä lite-on asema ja se ei suostu polttamaan 800mb levyjä.... se ei tunnista niitä levyjä aivan kuin sanoitkin mutta nerolla se polttaa ne kuitenkin.... kokeileppa sitä uutta neroa ja seuraa ohjeita ylipoltosta... luulisi auttavan!

Share This Page