Littunäyttöä etsimässä...

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by AJA87, Feb 3, 2005.

1. AJA87

AJA87 Member

Trophy Points:
    11
    Eli olen siis tullut siihen tulokseen, että koska vanhat kuvaputkinäyttömme sekoilevat aina jonkin ajan kuluttua (olen itse sitä mieltä että radeon 9600 prooni osaa jotenkin tuhota kaikki kuvaputkinäytöt, jotka siihen liitetään, vaikka näyttömme ovatkin jo useita vuosia vanhoja, pistin asiasta tänne viestinkin joskus), olisi kannattavaa vaihtaa 17-tuumaiseen LCD-näyttöön.

Olen hieman tutkinut mm. Mikrobitin ja Pelitin testejä ja tullut siihen tulokseen, että olisi järkevintä valita seuraavien välillä:

1) Samsung SyncMaster 710T
    2) ViewSonic VP171B

Onko teillä kellään kokemuksia näistä näytöistä ja kumpaa suosittelisitte? Vai olisiko vielä joitain muita näyttöjä joita kannattaisi näiden lisäksi tarkastella? Käytän konettani pääasiassa peruskäyttöön, videoiden editointiin ja pelaamiseen. Ja hintaluokka tietenkin on sama kuin noilla kahdella eli 400 euron pintaan.

Kiitoksia jo etukäteen...

2. jp.69

jp.69 Guest

http://www.multitronic.fi/index.php?setlang=fi
    Katseleppa tuolta Lg LGL1730S SNT, 17 TFT, 1280*1024@75, 12MS joka maksaa 277 € ja jossa vasteaika on tuo 12ms eli riittää pelikäyttöön.
    Maksaa voi näköjään postiennakolla ja paketti tulee lähimpään postiin.
    Alkaa tuo olla jo niin halpa että pitäiskös tuo jo itsekkin ostaa.

3. jp.69

jp.69 Guest

http://www.multitronic.fi/index.php?setlang=fi
    Katseleppa tuolta Lg LGL1730S SNT, 17 TFT, 1280*1024@75, 12MS joka maksaa 277 € ja jossa vasteaika on tuo 12ms eli riittää pelikäyttöön.
    Maksaa voi näköjään postiennakolla ja paketti tulee lähimpään postiin.
    Alkaa tuo olla jo niin halpa että pitäiskös tuo jo itsekkin ostaa.

4. coolkille

coolkille Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite ainakin odotan vielä että noi kehittyy mut jos nyt on pakko hankkia nin varmaan kallistuisin tohon LG:n jota jp ehotti.
    Mulla on itellä lg 99g jolla varmaan pärjään vielä vuoden ainakin.

5. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    ViewSonic VP171B on huippunäyttö, moninkertainen testivoittaja monissa testeissä ja hintakaan ei ole enää ollenkaan paha(alle 400€).
    Ainut ongelma on, jos satut saamaan huonosta erästä olevan kappaleen, niin siinä esiintyy valovuotoa todella häiritsevästi. Itse olen vaihtanut ko. näytön kaksi kertaa, kunnes antoivat lopulta tämän 20", 2x kalliimman näytön tilalle.

6. gurkku

gurkku Guest

Mansungin syncmaster 710T on erittäin hyvä ja monipuolinen näyttö. ViewSonicin ongelma on tällä hetkellä se, että uudet mallit eivät ole vielä saapuneet.

7. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Samsung on ollut erityisesti pelaajien suosiossa, se että mikä niistä tekee pelaamiseen soveltuvamman muihin nähden en tiedä (ehkä vain yleinen mielipide). Itselläni on 20,1" viewsonic ja on aivan mahtava =).

Last edited: Feb 4, 2005
  8. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Bluekkis, kyllä tällä kelpaa :)
    Miten sul on noi kontrasti/kirkkaus säädöt, kun en ole oikein varma miten ne kannattaa säätää? Melkeinpä kaikki googlettamalla löydetyt säätöohjeet on CRT näytöille tarkoitettuja...

9. D-broke

D-broke Member

Trophy Points:
    16
    hieman offtopic:ia, mutta uusimmassa Mikrobitissä 02/2005 on 19" littunäyttöjen vertailu. Jutun perusteella markkinoilla olevien näyttöjen erot ovat aikamoisia

10. AJA87

AJA87 Member

Trophy Points:
    11
    No, tuli sitten verkkokauppa.comista pistettyä tilaukseen tuo ViewSonic VP171s-2 (397.90 €).
    Tossa linkkiä, jos muitakin kiinnostaa: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6910

Saa nähdä koska tuota tulee verkkokauppaan, mutta odotan innolla. Toivottavasti en tule pettymään.

Kiitoksia kaikille ehdotuksistanne ja vinkeistänne!

11. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    "Miten sul on noi kontrasti/kirkkaus säädöt, kun en ole oikein varma miten ne kannattaa säätää? Melkeinpä kaikki googlettamalla löydetyt säätöohjeet on CRT näytöille tarkoitettuja"

Niitten testien mukaan mitä eikoinaan luin, niin tehdas asetukset on varsin hyvät. Itse olen vain hieman laskenut kirkkautta mutta muuten on samat kun boksista otettaessa.

Share This Page