Live Messenger heittää jatkuvasti ulos? Netti katkee?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by lapax, Nov 23, 2009.

  1. lapax

    lapax Member

    Joined:
    May 29, 2009
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli siis ongelmana on, että tuo Live Messenger heittää jatkuvasti ulos(Välillä noin 30sek välein välillä pysyy jopa tunteja sisällä). Veljeni koneella mese myös heittää ulos, mutta huomattavasti harvemmin kuin itselläni. Huomasin myös, että esim. kun ruutu.fi:ssä katsoo videoita ne välillä pysähtyvät ja tilttaavat ja samaan aikaan myös mese sekoaa. Ongelmana siis, että netti pätkäsee? Olen vähän nyt kaikkea perus juttuja jo yrittänyt, eikä tunnu auttavan. Ongelmat alkoi joku noin kuukausi sitten, ja on nyt selvästi pahentunu, kun asensin itelleni tuon Win 7:n.
    Olen myös kokeillut AMSN:llä, jolla pätkimistä on selvästi vähemmän, jos laisinkaan...
    Operaattoriin en oo vielä kerinny ottamaan yhteyttä ja kysymään olisiko vika heillä...(Tarkotus olis tänään) Mutta jos joku osaa heittää jotain, että mistä voisi nyt kiikastaa, niin kiitos avusta. :D

    Seuraavia toimenpiteitä olen jo yrittänyt:
    - Mesen omaa vianmääristystä ja korjaus ominaisuutta käyttää
    - Vaihtaa puhelinpistoketta
    - Asentaa Mesen uudestaan
    - Bootaja ja resetoida nettiboksi
    - Vaihdellu johtoja ja niiden paikkoja
    - Päivittäny verkkokortin ajurit
    - Toista nettiboksiakin kokeilen

    Mahdollisesti hyödyllisiä tietoja:
    - Operaattori: Tampereen Puhelin, Talolaajakaista (Nopeus joku 2/0,5)
    - D-Link DSL-2640B (Normaalisti käytössä oleva)
    - Telewell 5401 v3 (Vara-boksi jolla kokeilin)
    - Käyttis Windows 7 Ultimate
    - Emona Asus Maximus Formula (jossa siis integroituna verkkokortti)
     
  2. lapax

    lapax Member

    Joined:
    May 29, 2009
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu nyt asiaa taas pyritelty niin näyttäis ongelmana olevan tuo Live Messenegerin "Ryhmä-toiminto", eli alkoi pelittään kun lähdin ryhmästä pois... Ongelma onkin siis mesessä? Yritin jo niin, että lähin ryhmästä ja tulin takas, mutta eipä auttanu...
     

Share This Page