local settings/temp -kansio

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by bb10, Jan 5, 2011.

1. bb10

bb10 Regular member

Trophy Points:
    26
    onko sinne pakko "kerrytyttää " kamaa. voiko estää? tännehän pesiytyy paskaakin. - muuten delasin kaikki nyt ja työpöydältä lähti jok íkinen kuvake! saapa nähdä mitä tapahtui. nettisivut jäi auki.

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Jossain ne tempit pitää olla. Itse olen siirtänyt tempit eri asemalle kuin Windows (koska en turhaan halua temppejä mukaan levykuviin). Siirto on helpointa tehdä luomalla kansio temppejä varten haluttuun paikkaan, ja sitten järjestelmän ominaisuuksien (Sysdm.cpl) kautta vaihtaa Lisäasetukset/ympäristömuuttujat (temp ja tmp) osoittamaan haluttuun kansioon.

Kannattaa huomata, että ympäristömuuttujissa on sekä järjestelmänlaajuiset että käyttäjäkohtaiset asetukset, jotka voi olla syytä molemmat muuttaa (molemmista temp ja tmp).

3. bb10

bb10 Regular member

Trophy Points:
    26
    onko muualle asettamisesta hyötyy? eli puhdistus ois tehtävä edelleen ja kun kaikkii ei voi delata.

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Ei kait siitä varsinaisesti hyötyä muuten ole, kuin tuo mainitsemani asia, jos ottaa levykuvia, niin ei turhaan oteta temppejä mukaan.

Tietenkin teoriassa, jos tempit ovat fyysisesti eri kiintolevyllä (ei siis saman levyn toisella osiolla), ja levy on yhtä nopea kuin missä järjestelmä on, niin voisi olla hienoista hyötyä nopeudessa. Sama pätee näennäismuistiin, jos se sijoitetaan samoin fyysisesti toisella kiintolevylle, joka on vähintään yhtä nopea kuin missä järjestelmä on. Eli siis kaikki USB-levyt yms. kannattaa unohtaa tällaisten kohteena.

5. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Kaikki tempit on mulla määritelty Swap osioon, kansioon temp.
    Sieltä ne on kahden klikkauksen takaa katsottavissa, paljonko sotkua on jäännyt tärpeettomana jäljelle ja poistaa ne.
    Pahimmatkin jäärät saa katoamaan formatoimalla ko. osio ja uusiksi luoden temp kansio. (Asetukset muualla tänne säilyy).

Samaisessa osiossa mulla on nimensä mukaisesti virtuaalimuisti. Eheytyksessä kiinteän paikan pitävä piilotiedosto.

Etu tästä kaikesta on fragmentoitumisen väheneminen winukka osioon (tempit) ja eheytyksen sulavuus (swap).

Saman päivän temp voi olla vielä winukan käytössä, tarpeellinenkin, ja ei poistu delillä. Bootti jo yleensä muuttaa tilanteen.
    Eli ei väkisin tuhota sitä mitä vielä käytetään.
    Päivän vanhat on jo historiaa, muinaisjäänteitä.

Share This Page