Logitech Messenger - Webbikamera

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Dekar, Mar 7, 2005.

1. Dekar

Dekar Guest

Miksi minun Logitech Messenger - Webbikamera ei tunnista usbissa??? [Vaikka on Windows XP SP2] johtuuko siitä?

2. kingtoni

kingtoni Regular member

Trophy Points:
    28
    Testaa toimiiko mikään laite kyseisessä usbissa?

3. Dekar

Dekar Guest

Kyllä ainakin meidän Digikameran usb toimii!!! Paitsi se mun web kamera ei toimi...

4. Geta

Geta Member

Trophy Points:
    16
    Mulla oli sama ongelma kun asensin sen ohjelman mikä siinä oli. Kun se pyyti kytkemään kameran usb liittimeen niin ei se huomannu sitä ollenkaan vaan pyyti uudestaan ja uudestaan. laitoin vaan seuraava ja sitten että kytken kameran myöhemmin. Muuten on toiminu hyvin mutta kun yritän tallentaa videoo (tai kuvata) niin ilmoittaa "videota ei voida tallentaa kohteeseen C:\windows\temp\log187.avi". ois ihan kiva jos joku osais neuvoo että miten ton ongelman sais pois. niin ja kamera oli Logitech QuickCam Messenger Plus ja XP SP2

5. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Minulla kanssa samanlainen kamera, tosin Me koneessa. Mitään muuta tuosta logitechin paketista ei mielestäni kannata asentaa kuin se ainakin me:ssä pakollinen ajuri. Kuva- ja videokaappaukseen löytyy kevyempiä ja parempiakin ohjelmia kuin nuo logitechin karkkiohjelmat. Ite käytän kuville irfanviewiä (Tiedosto -> Skannaus) ja videolle bsplayer pro:ta tai virtualdubia mielialasta riippuen.

6. Geta

Geta Member

Trophy Points:
    16
    mitenkäs se videon kaappaus onnistuu tuolla bsplayer pro:lla. katselin sitä mut en löytänyt siitä semmosta ominaisuutta vai pitääkö siihen ladata jokin plugin

7. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Onko rekisteröity pro versio?
    Toisella napilla vaan ja "Avaa laite"

8. Geta

Geta Member

Trophy Points:
    16
    niin eipä mulla ookkaan rekisteröyty tuo pro versio

9. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    Biosista ei joku asetus täsmää. Itse ostin Creativen NX Pro:n... Kone ei löytänyt kameraa enkä minä asiaa koskevaa asetusta biostista (varmaan tyhmyyttäni) Sitten nollasin biosin asetukset ottamalla emon jumpperin pois ja laittamalla takaisin niin heti kone löyti kameran.

10. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    Biosista ei joku asetus täsmää. Itse ostin Creativen NX Pro:n... Kone ei löytänyt kameraa enkä minä asiaa koskevaa asetusta biostista (varmaan tyhmyyttäni) Sitten nollasin biosin asetukset ottamalla emon jumpperin pois ja laittamalla takaisin niin heti kone löyti kameran.

11. Anna-täti

Anna-täti Member

Trophy Points:
    11
    Ostin Logitech QuickCam Express Plus -webbikameran, enkä saanut sitä toimimaan koneessani (Windows XP) asennuslevykkeellä tulleella ajurilla. Kokeilin myös Ohjauspaneelin Lisää laite kautta ja koneeni tunnisti kyllä kameran USB:n kautta, mutta ei löytänyt levykkeeltä ajuria. Latasin uuden ajurin MBNet -ajuripajalta (qc841enu.exe) ja kameran asentaminen onnistui sillä. Tosin siinä vaiheessa, kun kone käynnistetään uudelleen ja asennusohjelma pyytää liittämään kameran USB:hen, ei kameraa taaskaan löytynyt. Tässä vaiheessa menin camera setting -valikkoon ja kone oli löytänyt kameran ja asennusohjelma eteni sen jälkeen itsestään loppuun.

Siitä, miten kamera tulee jatkossa toimimaan, ei ole vielä kovin pitkää käyttökokemusta. Toivottavasti toimii tai palautan koko kameran kauppaan takaisin.

12. Waari

Waari Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on sama juttu kamerana QuickCam Messenger, ei tunne kameraa kun käsketään kytkeä missä vika. Näyttää oleva muilla samoja ongelmia kuin waarilla.

13. problem.

problem. Member

Trophy Points:
    11
    Niin ni miten tän koneen sitte saa tunnistamaan sen, että se kamera on liitetty usbiin?. Meinaa mää en oo saanu mitenkää toimimaa tätä kyseistä kameraa tai tää kone ei vaan tunnista sitä ja sitteko laittaa, että lisää laite ni se kyllä löytää tän kameran mut sanoo et joku ohjain puuttuu. Mul on windows ME.

14. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    Ootko kenties ajurit sille asentanu? Taitaa vaatia nekin.

15. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    Ootko kenties ajurit sille asentanu? Taitaa vaatia nekin.

16. problem.

problem. Member

Trophy Points:
    11
    Olen koittanu ajureilla ja olen koittanu erillaisia ajureita mut ei oo millää onnistanu.

17. TCM88

TCM88 Member

Trophy Points:
    11
    mullakin on samanlainen ongelma, että kun se pyytää kytkemään USB:lle niin ei tapahdu yhtään mitään. Kone ei löydy levykkeeltä.

18. Paavali

Paavali Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla toimi laakista. Mut ehkä siks että mulla on XP Sp1. Ilmeisesti jotain vikaa SP2:ssa. Muuta syytä en keksi.

19. jmm1

jmm1 Member

Trophy Points:
    11
    Mulla sama vika. Kokeiltiin "kaikkia" konsteja ja mikään ei auttanut.Kone tunnisti kameran olevan kytketty mutta asennusohjelma ei reagoinut mitenkään kameran liittämiseen. Silloin ei ollut vielä nettiyhteyttä kerenneet laittamaan ja ajattelin että vika on varmasti ostamassani paketissa. Vein paketin takaisin kauppaan ja siellä vastahakoisesti se vaihdettiin toiseen, onka jälkeen uudestaan kokeilemaan ja sama juttu paitsi kone ei edes ilmoittanut kameran kytkemistä.
    Kun nettistä logitech:in sivuilta latasi ajurin niin kaikki ongelmat hävisi eli www.logitech.com sivuilta ajurin metsästykseen.

20. Anna-täti

Anna-täti Member

Trophy Points:
    11
    Kävin kyselemässä kaupasta, josta ostin kamerani, ja sieltä sanottiin, että tätä samaa vikaa on muutkin asiakkaat valittaneet. Myyjä oli ottanut valmistajaan yhteyttä ja olivat sanoneet sieltä, että pitäisi ladata netistä uusi ajuri valmistajan sivuilta. eli samaa juttua, mitä jmm1 sanoo.

Share This Page