Logitech x530 5.1 ja kannettava ongelma

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by Joniko90, Jun 10, 2008.

1. Joniko90

Joniko90 Member

Trophy Points:
    16
    Eli ostin tossa eilen x530 5.1 kaiutin setin ja ongelmana on se, että kaikista kaiuttimista en saa ääniä kuulumaan samanaikaisesti. Omistan Acer 3103WLMI kannettavan ja äänikorttina on Realtek HD Audio (ALC 883). Olen tarkistanut ja äänikortin pitäisi tukea 5.1, mutta luultavasti jostain asetuksista taas kiinni. Olen päivittänyt uusimmat ajurit (R1.95). Kaikki kaiuttimet on masta mielestäni kytketty oikein. Kannettavan edessä on 3 paikkaa johon noi piuhat pitäisi pistää (kuuloke, mikki ja Jakki tulolinja(?)). Nyt kun vaihtelen noita keskenään aina tohon kuuloke kohtaan, nii niistä tietyistä kuuluu ääni.. Pistän vihreän, niin kuuluu etu kajareista äänet, sitten kun pistän mustan kuuluu takakajareista ja oranssin kun siihen pistää kuuluu centteristä ja boofferista äänet. Miten nämä saisi toimimaan siis samaan aikaan. Asetuksista olen kytkenyt 5.1 surround äänet päälle, mutta ei se vaan auta. Toivottavasti joku jaksoi lukea ja olisin todella kiitollinen kaikesta avusta :)

Last edited: Jun 10, 2008
  2. Divisor

Divisor Regular member

Trophy Points:
    26
    Mullakin on tuo kyseinen kaiutinsarja ja toimii hyvin tuolla Greativen x-FI äänikortilla, alussa oli vaikeuksia saada kuuluu kaikista ääntä, mutta kun älysin sitten kytkeä oikein niin johan kuulu ja hyvin ja kuuluu edelleen. Mutta kun siis onko siinä sun läppärissäs ollenkaan siis muita kohtia mihi pistät johot ku vaan se vihree? Ku mulla on punainen (mic) vihree (etu) musta (taka) oranssi (center ja subbari) nii noille kaikille mulla on oma kohta ihan saman värinenkin vielä tossa äänikortissa. Eli siis selvitä ny tukeeko se varmasti 5.1 ny ainaski?
    (HUOM. mulla on pöytäkone, en tiiä vaikutaako mitenkää)

3. Turska682

Turska682 Regular member

Trophy Points:
    26
    Minullakin on kyseinen kaiutinsarja. Mutta eikö mukana tullut sinulla palikkaa, johon pystyt liittämään kaiutinjohdot, ja toiseen päähän RCA-liitäntäistä johtoa? Itsellä tuli, ja laitoin vaan tuon adapterin avulla RCA-3.5 mm kuulokejohdolla kajarit kuulokeliitäntään. Ja kaikista kajareista kuuluu.

4. Divisor

Divisor Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin joo, minullakin tuli tuo palikka, mutta en vain tarvitse sitä.

5. huooh

huooh Member

Trophy Points:
    16
    asetuksista 5.1 päälle, stereo on varmaankin päällä

Share This Page