Nyt tässä ens syksynä aloittelen lukion ekaa vuotta, ja kysymys kuuluu että tarviiko niitä kirjoja viellä hankkia? Vai voiko ne hommata sitten koulun alettua? Ja jos ne nyt pitää, niin mistä ihmeestä saan selville kaikki kirjat mitä tarvitsen? Lukiolaisten kirjakaupasta on tullut kirje josta näkee kaikki kirjat mitä tämä lukio käyttää mihin olen menossa. Mutta entäs ne kirjat mitä minä tarvitsen?
Se vähän riippuu haluaako tilata kirjat heti kaikki kerralla vai ostaako ne sitten erikseen kirjakaupoista. Itse ostan aina 1 jakson kirjat kerrallaan Suomalaisesta kuitenkin pikkasen ennen kuin seuraava jakso alkaa. Eikös sulla ole kotona myös jotakin lappua jossa näkyy mitä valintoja olet tehnyt, ellei ole niin ainahan niitä voi koulun kansliasta käydä kyselemässä. Eikä se ole pakko olla kirjat hankittuna ennen koulun alkua, voihan ne ostaa vasta sitten kun saa lukujärjestyksen koulusta. Tässä miinuksena vain, että jos moni ryntää kirjakauppaan niitä hakemaan niin kirjat saattaa loppua. Tosin tilataahan niitä kyllä lisää, mutta kuitenki mukavempi ku on kaikki kirjat jo heti alussa.
Joo kiitti tiedoista. Kai ne sitten lukion alettua pitää tilata, täytyy käydä kansliasta kysymässä jahka aukee.
kannattaa käydä ekojen tuntien jälkeen ostamassa suomalaisesta. tiedät sitten varmasti mitkä kirjat on käytössä. btw se lukiolaisen kirjakauppa on täyttä kusetusta, viime vuonna lupasivat alennuksen jos tilas ennen tiettyä pv määrää ,mutta eipä herunu. Hinnatkaan mitenkää muita kauppoja halvemmatkaan ole.
Kuka hullu noita uusina ostaa!? Käytettynä noi kirjat kannattaa hankkia, saa paljon halvemmalla! Ja jos ei halua ostaa niin lainailee vanhemmilta oppilailta/ kurssin jo käyneiltä oppilailta Näin itse tein lukiossa, rahalle oli parempaakin käyttöä silloin.
Pappa betalar! Meidän koulun kotisivuilta ainakin löytyy kirjalista, jossa on kursseilla käytettävät kirjat. Itse tilaan kirjat koulun yhteistilauksessa, niin saa 25% alennuksen. Ei kyllä välttämättä ole teidän koulussa tälläistä käytäntöä...
Ihan salettiin kaikki kirjakaupat tarjoaa jonkun ennakkotilaus alennusken 25-30%. Eihän itseasiassa kirjat ole edes pakollisia. Lukiolaislaki ei velvoita että lukiolaisen olisi pakko hankkia kursille tarvittavat kirjat. Voi tosin olla kokeeseen ja kirjoituksiin lukeminen aika heikkoa.