Tietääkö joku, kuinka saisin kaksi läppärin kovalevyä taas käyttöön, kun ne ovat jostakin syystä lukkiutuneet? Kone(Dell Latitude CPi) siis pyytää salasanaa kovalevyn ollessa kiinni ja en ole ikinä niihin salasanaa määrittänyt. Levyillä ei ole mitään tärkeää tietoa, tärkeintä minulle olisi vain saada kyseiset levyt taas käytettäviksi. Pystyisikö jokin firma avaamaan levyt?
DELL auttanee, jos on kuitit yms. tallessa, että on OMA läppäri. Salasanasuojaukset on tehty siksi, että "Alfred von Nussi & Co" eivät kovasti saa selville kovalevyjen datoista tai hyödy muutenkaan läppäristä. Eli niissä on monia eri tason suojauksia salasanoin, jotka ei juurikaan itsekseen päälle mene.
Vähän kinkkinen tilanne, koska ostin tuon koneen kaverilta, joka taasen on ostanut koneen joltakin firmalta. Kaveri ei myöskään ollut laittanut salasanaa koneeseen. Salasanat levyissä huomasin vasta, kun vaihdoin toisen levyistä "uuteen" HP:n läppäriini, joka kertoo kovalevyn olevan lukittu, eikä täten käytettävissä.
Jos kovot on lukittuna niin aika mahdoton on sen auki saamiseksi ilman oikeata salasanaa, mutta olen samaan asiaan törmännyt jos cd-asema on viallinen niin se on lukinnut kovalevyn, koska ne on samassa väylässä. Siihen on auttanut se että on poistanut CD aseman ja sitten biokseen ja defaultit päälle. Tämä ei ehkä sinua nyt auta, koska se on vaan yhden mallin kanssa tapahtunut mulla. Mutta kokeile, eihän siinä mitään menetä.