Mulla on mazda 626 1.6 vm. 1989, niin miten siihen saa vaihdettua lukkopesän kuskinpuolelle, kun nykyinen kuskinpuolen lukko on niin väljä että aukee melkein millä vain. Onko kellään kokemuksia tuon vaihdosta?
ei varmaan muut järkevä vaihtoehtoa kuin romuttamoilta kysellä lukkosarjoja avaimineen. Voi löytyäkkin. Vanhan korjaaminen on huono idea. jos edes mahdollista. Merkkiliikkeestä voisivat ehkä myydä uuden lukon, mutta ei välttämättä enää noin vanhaan. ja jos löytyy niin voi olla hinta ihan mitä vain. Joskus voivat kyllä yllättää hyvinkin pienellä laskulla.
Joo olen kysynyt eräältä autoasentajalta että kannattaako lukko hommata romuttamolta, niin hän sanoi että ei kannata, kannattaa ennemin ostaa uusi lukko. täältä kysyin lukkoja ja sanoivat että lukko maksaa 79 € kappale + pk 15 € jos tilaa postissa: http://www.autobodyparts.fi/etusivu.html Mutta nyt tarvitsisin asennus ohjeita.
Otat työkalut käteen ja rupeat purkamaan sitä ovea verhoilusta alkaen niin paljon että saat sen lukon käsiisi, ei se sen vaikeampaa ole. Jos ei ruuvimeisseli tuon vertaa kädessä pysy, niin suosittelen teettämään jollain muulla sen vaihdon.
joo kyllähän työkalut kädessa pysyy, mutta ajattelen vain kysyä että onko täällä kellään kokemusta. Opiskelenhan minä sentään autonasentajaksi(kolmas vuosi alkaa syksyllä)
Oon kyllä purkanu ko. vuosimallin mazdaa aika lahjakkaasti, mutta ei siihen ole muita neuvoja kuin että ota ne työkalut käteen ja pura kaikki mitä irti saat. Tarvittaessa löydät kirjastosta korjausoppaan josta löytyy jonkinlaisia kuvia... ;D
"miten siihen saa vaihdettua lukkopesän kuskinpuolelle" ei taida maksaa vaivaa... tarpeeseensa vie jos joku kyseisen kärryn haluaa pölliä... itellä kans ol jonku aikaa kauppakassina kyseinen vekotin, enkä koskaa viittiny ees ovia lukita.
Ei voi sanoa muuta kuin että LOL (olet todellakin väärällä alalla jos olet kolmatta vuotta aloitamassa, ja tulet tänne kysymään apua siitä..) Ensinnäkin suosittelen ostamaan kokokahvan + lukon + avaimen siihen oveen(tai koko lukkosarja) mutta ei missään nimessä uutena vaan käytettynä! Mene huuto.net ja etsit sieltä sopivan massikan joka myydään osina, ja ostat siltä sen koko ovenkahvan jossa on lukko ja avain! syy siihen miksi näin kannattaa tehdä on se että kun sinä sitä kahvaa irroitat ovesta, niin hemmetin suurella todennäköisyydellä siitä lohkeaa se muovi siitä johon kiinnitys pultti tulee kiinni(KOSKA auto on niin vanha ja se on todennäköisesti ruosteessa. Ja säästät päänvaivaa ja pääset nopeammin sillä riisipussilla kruisailemaan=D Ja sitten itse asiaan: - Purat ovipahvin pois - revit suojamuovin edestä - otat oven kahvan irti(irroitat ne kaksi metalli tikkua niistä muovi kiinnikeistä ja ruuvaat sen kahvan irti) - nyt sinulla on se kahva kädessä, ja toivottavasi tilasit romuttamolta tai huuto.net:stä uuden kahvan lukolla ja avaimella joten nyt vain pistät ne takaisin sisään ja se on siinä.
nyt tänään sain asennettua kuskipuolelle lukon ja ihan ite Laughing kesti vain 30 minsaa. Ja lukon ostin uutena (77 €)
Itse nyt kesätöissä autokorjaamossa, enkä kyllä kehtaisi tulla tänne edes ilman kokemusta kysymään noin yksinkertaiseen operaatioon (kuten varmaan huomasit) ohjeita, varsinkaan kun on jo pari vuotta kyseistä aihetta opiskellut. Kyllä se osaaminen taitaa tulla paremmin, kun osaava opettaa itse korjatessa vaikka 3kk aikana kuin 3v koulussa.
Juu ei tosiaan mihinkään ranskalaiseen kannata yrittää mitään. Missähän päin teme asut? Tai lähinnä, missä korjaat autoja? Itse en tosiaan vielä opiskele minnekkään, vaan olen tämän ja viime loman korjaillut autoja Turussa, huoltamossa.
Asun helsingissä ja korjaan autoja helsingin tattarisuolla. kuinniin? joo en opiskele citikka huoltoon.
Tuo oli kait puoliksi läppä, on siinä perääkin. Vrt vaikka ranskalaisen auton ja japanilaisen auton korjaamista.