Elikkäs oon miettiny uuden luurin hankintaa ja mietin kumpi kannattais ostaa? Nyt Lumia 900 kovista tarjouksista vai odottaa, että Lumia 820 ilmestyy Suomen markkinoille? Lumia 900 plussat: - Hinta naurettavan alhainen tällä hetkellä - lähes samat ominaisuudet kuin Lumia 820 Lumia 820 plussat: - näyttö toimii hanskoillakin, hyötyä Suomessa - muistikorttipaikka, tuplaydinprosessori, muut rautapuolella olevat asiat. Nyt vaan kysyn myös teiltä, että mitä mieltä olette kumman hankkisin??
No siis tottakai 820 onhan siinä parempaa rautaa ja kuitenkin WP8 tulee siinä. Tottakai 900:kin menee jos välttää vähän vaatimattomampi ja hinta ei nyt alennuksen jälkeen ole paha. Pitkä miinus on vaan että ei voi päivittää WP8:siin vaan pelkästään WP7.8:siin.. Mutta nokia on onneks luvannut tukea näitä enisimmäisiä lumioita ainakin sen 18kk softapuolella vaikka ei voi päivittää kasiin )
Oot oikeessa, mutta itse olen ainakin ymmärtänyt että ne WP8 uudistukset on pitkälti rautapuolella ja softat tulee WP7.8
Joo osa softista tulee ainakin ne mitä nokia itse tekee.. Mutta miten itse olen käsittänyt niin softat mitkä tehään vartavasten WP8:siin, eli jos tarvitaan vaikka moniydin prossua yms, niin semmoiset eivät sitten toimi alaspäin eli WP7.8:sissa Rautapuolesta pitkälti kiinni osaksi joo. Itse annan ääneni L820, mutta ei L900 huono vaihtoehtokaan ole, jos ei tarvitse uusinta uutta heti kättelyssä ) http://cdn1.afterdawn.fi/storage/pictures/1024/Nokia_WP7_8_vs_8_0_update.jpg Tossa noita jotain eroja, tiedä sit onko miten paikkaansa pitäviä mutta osa on jo tiedossa kyllä noista.
Itse olen kyllä ymmärätänyt että 820 ei voi käyttää hanskoilla koska näyttö on tavallinen amoled eikä tämä 920:n PureMotion HD+, jolla kyseinen temppu onnistuu. Itse annan ääneni 820, koska WP8:lle tulee uutta softaa varmasti paremmin kuin L900:lle
Jos sovellus haluaa käyttää WP8:n uusia rajapintoja niin ne eivät toimi WP7.8:ssa. Tämä rajaa esim. kaikki Unity-pelit pois WP7.8:sta, koska natiivikoodin tuki tulee vasta WP8:ssa. Lisäksi osaa softista ei voi tehdä kunnollisina WP7.8:lle tuon rajoitetun moniajon takia. Ja päälle vielä In-app purchase -tuki, joten WP8:n softavalikoima on tok näk laajempi, monipuolisempi ja hinnoiltaan kuluttajan kannalta parempi. IMO jos pärjää WP7:n nykyisillä softilla niin luureja saa nyt edullisesti eli voi olla taloudellisesti OK-valinta, mutta oma valinta olisi kyllä edullinen WP8-luuri, jos Windows Phone -puhelimen hankintaa miettisin.
Puremotion HD+ ei tarkoita sitä, että hanskoilla voi käyttää sitä. Se oli joku Synapticsin SuperSensitive touch näyttötyyppi, joka ottaa minkä tahansa asian kosketuksen. Eli Puremotion HD+ ei liity tähän hanskoilla käyttämiseen ymmätääkseni.
http://conversations.nokia.com/2012/10/02/get-a-feel-for-nokias-super-sensitive-touch-displays/ Tuossa ainakin sanotaan, että myös Lumia 820:ssa on SuperSensitive touch, joka mahdollistaa hanskoilla käytön.