luvaton etäkäyttö ongelma tietokone windows vista 32 home prerium

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by makems, Jan 1, 2012.

  1. makems

    makems Guest

    kyseisessä windows vista koneeessa ollut sama ongelma jo useita vuosia n.3-4.olen yrittänyt kaikkea mahdollista mutta aina vaan kone hurisee itsekseen vaikka mikaään ohjelma tai mikään muukaan ei ole käytössä ja kun skannaan vaikka uniblue registery boosterilla niin sieltä loytyy axtivex ongelmia (korkea) remote desktop connection tai advance system care 5 proolla täysi rekisterin korjaus sama juttu remote desktop tai synknorointi. vaikka en käytä kumpaakaan ohjelmaa. virus torjunta on microsoft security essetians ja windowsin omat palomuurit ja defenderit myös kakki päivitykset on ladattu service packejä myöten. en vaan ymmärrä, mitä olen itse asiaa tutkinut niin nykyisissä windows koneissa on tieto turva aukkoja vaikka olisi päivitykset ynnä muut mutta ketään ei halua ottaa siitä vastuuta esim.microsoft.mutta kerron nyt lopussa miten kaikki alkoi tutun tuttuni datanomi piti tulla laittamaan koneeni priima kuntoon mutta sen jälkeen kun hän pääsi fyysisesti koneeni äärellä käymään ei ole toiminut normaalisti. eräisessä atk liikkeessä työntekijä totesi että dos komento ei voi tehdä mitään koneesi kuntoon saamiseksi. eli kysyisin teidän mielipidettä asiaan.olen myös ottanut etätyöpötä ruksin pois eli pois käytöstä.minulla on tuntuma kun olen tyhjentänyt koneen levykkeellä niin se ei tee sitä niin kuin aikoinaan vaan ruutu menee välillä mustaksi ja on jotenkin hitaampi asennus kuin ennen ja tämä 2006 kone on asetusten siirto tietokoneesta toiseen asennus vaiheesssa voisiko olla mahdollista että levyke ei jostain syystä tee toimintoa oikein vaikka tyhjennän ja alustan levyn (en vaan enään ymmärrä. eli voiko vaan todeta. voisiko tietokone koskaan toimia) meinasi unohtua olen skannannut koneen lähes kaikillä virus scannereilla.
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
    Toivottavasti joku jaksaa kahlata tuota vuodatusta läpi ja paneutua ongelmaasi. Kirjoituksestasi ei oikein näe, missä yksi asia päättyy ja seuraava alkaa. On se vain kumma, miten paljon helpommaksi tekstin luettavuus tulee oikealla välimerkkien ja isojen alkukirjainten käytöllä, puhumattakaan harkitusta kappalejaosta.
     
  3. Kuupola

    Kuupola Regular member

    Joined:
    Dec 13, 2010
    Messages:
    956
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pistä remote desktop pois päältä ohjauspaneelista.
     
  4. makems

    makems Guest

    pidän remote desktop aina pois päältä eli ei ole käytössä (kiitos any way)
     
  5. makems

    makems Guest

    Olet oikeassa, oikein kirjoitus taitoni evät ole kunnossa ja mitä vuodatukseen tulee yritin kertoa asian niin kuin se on. tosin ehkä sen olisi saanut tiiviimpään muotoon(kiitos vastauksesta)
     
  6. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Tuosta ei kyllä käy selväksi mikä tuossa koneessa on olevinaan se ongelma. Onko sinulla mitään todisteita siitä, että konetta käytetään etänä vai muuten vaan arvailet kun joku prosessi x käyttää sen ja sen verran muistia ja prossua?

    Jos se kone tekee yksinään jotain, niin se on Vista ja 7 -käyttöjärjestelmissä ihan normaalia. Siellä indeksointi ja superfetch tekevät hommia. Ne saa pois suorittamalla services.msc (esim. WIN+R -> services.msc -> OK) ja poistamalla käytöstä "Superfetch" ja "Windows Search" -ominaisuudet.
     
  7. makems

    makems Guest

    Todisteita. On. ostin uuden kannettavan laitoin netti piuhan kiinni koneeseen asensin päivitykset ja virus torjunta. tuli ilmoitus windowsin rekisteröinti epäonnistui käytin konetta jokusen päivän, huomasin että virus torjunta meni pois päältä ja takaisin päälle jokuseen kertaan, eräs päivä en päässyt nettiin, katsoin laitehallinta langallinen verkko kortti oli poistettu, yritin tehdä palautus pisteen mutta eihän se auttanut mutta siellä luki kiinnostava juttu remote desktop, printer ja(numeroita) kun käynnistin koneen uudelleen, BIOS Salasana, En ollut laittanut bios salasanaa eli en saanut konetta enään auki, loppua en jaksa kirjoittaa (älkää luottako tietokoneisiin)
     
  8. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Mikään mainituista ei todista etäkäyttöä. Kuulostaa lähinnä tietokoneen sekoilulta (bios salasana asetetaan yleensä biossista, ei käyttöjärjestelmän puolelta), puutteelliselta virusturvalta (virus/troijalainen poistaa antivirusohjelmiston käytöstä) ja palomuurilta (todennäköisesti palomuurista päässyt läpi tai sitten on itse haettu netistä) sekä käyttäjän virheeltä.

    Langaton sovitin voi poistua käytöstä esim. jos Windows hakee automaattisesti tai käyttäjän toimesta laitteistopäivityksiä ja sitten nämä Windowsin hakemat ajurit eivät toimikaan yhteen sovittimen kanssa.

    Myös kiintolevyn piikkiin voisi tuota ongelmavyyhtiä pyöritellä, kannattaa lukea SMART-arvot ja/tai tehdä esim. short self-testejä sille.
     

Share This Page