maadoitusongelma(ko?)

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by zappaste, Jul 11, 2006.

1. zappaste

zappaste Member

Trophy Points:
    11
    Olen kytkenyt PC:n kiinni vahvistimeeni RCA-kaapelilla (halpa verkkokaupan 2x RCA -> 3.5mm) ja nyt 2kk ongelmattoman käytön jälkeen olen törmännyt ongelmaan hurina/särinä. Hurina katoaa kun kosketan sormella kuvaruutua, koneen koteloa tai vaihtoehtoisti sammutan monitorini. Kummallista on että vaikka sammutan vahvistimen, jossa kuulokkeeni ovat kiinni, häiriöääni kuuluu silti kuulokkeista. Kyseessä on todennäköisesti maadoituspohjainen ongelma, ainakin näin minulle on sanottu. Kaikki laitteeni ovat kiinni yhdessä ja samassa jatkojohdossa joka tulee rasiasta jossa ei ole maadoitusta. Uskoisin että pulmaan on yksinkertainen ratkasu sillä olen käyttänyt samoja laitteita useita kuukausia ennenkuin tämä häiriöääni alkoi.

Lisättyä: hurina on siis kovin hiljaista mutta silti hyvin häiritsevää, musiikin alta se ei juurikaan kuulu jos volumea on kuuntelunormin verran. Sietämätöntä onkin juuri se aika jolloin teet jotain muuta koneella kuin kuuntelet musiikkia tai/ja biisien välillä/rauhallisissa kohdissa.

Last edited: Jul 13, 2006
  2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  3. zappaste

zappaste Member

Trophy Points:
    11
    Pahoittelen väärää postausaluetta

4. Jannejt

Jannejt Moderator Staff Member