Moi. En löytänyt avointa aihetta tälle aiheelle, haluaisin siis tietää, onko mahdollista asentaa Mac OSX, Hackintosh mun läppäriin. Kattelin tuolta hackintoshin sivuilta että kelpaako mun rauta tohon käyttikseen, mutta sitten huomasin että ne olikin vain varmoja yhteensopivuustilastoja, ja mun koneen rautoja ei välttämättä ole kokeiltu taikka sitten ilmoitettu tuonne. Yhden tiedän, kuka on saanut hackintoshin toimimaan kunnolla samalla koneella kuin mulla. Kone on siis HP Compaq nx7010, tiedän, se on vanha. Varaa ei enään ole ostaa Macia, ja vanhemmilta on turha odottaa sponssia noin kalliiseen ostokseen. Tosin yks vaihtoehto ois Mac mini, mutta tämä hackintosh on kuitenkin halvempi vaihtoehto mulle. Apple-tuotteita mulla kuitenkin on, iPod, sekä iPhone ja iPhoneahan en saa synkattua mun ubuntuun ja iPodin saan, mutta kaikkia ominaisuuksia mitä iTunes tarjoaa ei noissa linuxille saatavissa opensource-ohjelmistoissa ole. Olisin erittäin kiitollinen jos joku viisas vastaisi typerään kysymykseeni, kuten ilmi varmaan tuli niin näissä asioissa en ole mikään ekspertti, vaikka kylläkin on kokemusta kaikenlaisesta koodauksesta, kuvan ja videonkäsittelystä jne.. Mutta näistä koneen käyttisjutuista ja muusta raudanvaihdosta ei oo kertynyt kokemusta muutakuin muistikamman vaihtamisen verran.
Itse en lähtisi tuohon Hackintosh-meininkiin mukaan. Tällä hetkellä saattaa toimia, mutta seuraavan päivityksen yhteydessä saattaakin joillekin komponenteille tuki loppua, kuten kävi 10.6.2-päivityksen yhteydessä Atomeille. Jos on OS X saatava, niin suosittelisin katselemaan esimerkiksi hopeisenomenan Myydään-palstaa. Sieltä saattaa irrota edullisestikin vanhoja malleja, mitkä ovat kuitenkin ihan riittäviä surffi+itunes käyttöön.