Sain eilen käsiini n900 ja olen tässä tänään yrittänyt tehdä scriptiä jonka ajamalla voisin kirjautua shelliini. Lyhyt komento säästää peukaloita ja hermoja, verrattuna siihen että koko pötkö pitäisi aina kirjoittaa. Passun syöttöä scriptissä ei ole, kun en ole saanut sitä edes niin pitkälle toimimaan, nyt tarvitsisi vähän apuja. maeomo.org:sta en oikein ole löytänyt apuja tähän, eikä scriptaaminen muutenkaan ole minulle kovin tuttua puuhaa. varsinainen scripti näyttää näinkin monimutkaiselta: Code: #!/bin/sh ssh user@host Tuo ei oikein tuota haluttua tulosta.. kun tarkoituksena on sitten, se että yhdellä komennolla konsolista voisi kirjautua shelliin.
Näh.. ratkaisin ongelman käyttämällä .profile tiedostoa ja aliasta eli luodaan .profile /home/user/ kansioon ja itse useri sisältää seuraavan rivin: alias ir="user@host -t screen -Urd" Kun terminaaliin nyt kirjoittaa ir niin terminaali kysyy shellin passua, ja sitten siirtyy suoraan screeniin, jossa itselläni on irssi. Säästyy vähän naputtelua.