Kaverille olis tosiaan tarkoitus kasata mahdollisimman halpa kone. Pääasiassa nettikäyttöön, välillä tarkoitus katsoa jotain elokuvia. Kiintolevy ja käyttöjärjestelmä löytyy, eipä oikeastaan muuta. Pelkkä keskusyksikkö pitäisi saada. Tällaisen kokosin itse; BitFenix Merc Alpha G.Skill 4GB Ripjaws Asus M5A78L-M LX V2 AMD FX-4100 XFX 450W Core Edition ATX-virtalähde Sony AD-5280S Yhteensä: 308.90€ Onko järkeä ja mistä vielä tinkiä? Ja vieläköhän jotain pitäisi lisätä? Edit. Muistit ja summa. Edit2. Emolevy
Itse kyllä pistäisin vielä 50e lisää ja ostaisin halvan läppärin. Sen saa samalla lailla kiinni telkkariin tai näyttöön ja tukee erillistä näppäimistöä ja hiirtä. ESIM Tämä Mutta vielä tuohon omasi hintaan niin en usko että hirveän paljon tuota halvemmalla saa tietokonetta paitsi käytettynä. Tietysti muutamia euroja saattaa tippua jos rupeat hintavertailun kautta katsomaan osia mutta ei paljon.
Oon vaan ite kaverille suositellu että ostais kuitenkin ihan pöytäkoneen niin on sitten helpompi rueta joskus päivittämään. Ja esim tuossa omassa ja Geretin kokoonpanossa olis aika selvä sitten ensimmäinen päivitys ihan erillinen näytönohjain. Eli 300€ hujakoilla taitaa saada halvimmillaan kohtuu paketin.
Jos kärsivällisyys vaan riittää, niin käytettynä kasaa tosi kovia koneita halpaan hintaan. Se vaatii vain myyntipalstojen pitkällistä kyttäystä hyvien osien varalta.
Ei taida riittää kun ei tule tosiaan omaan käyttöön. Ajattelin että jos pienellä vaivalla saisin kasattua tuon koneen. Kaveri ei tosiaan ymmärrä senkään vertaa koneen osista niin ei voi edes delegoida tuota myyntipalstojen kyttäystä hänelle.