Mahdollisimman nopea netti

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Lipp4, May 19, 2008.

  1. Lipp4

    Lipp4 Member

    Joined:
    Jan 30, 2008
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nyt olisi tarvetta suht nopealle netille (0,5Mb->) lankaliittymien ulottumattomissa olevalle talolle.
    Tässä tietoa alueesta:
    -ei 3G-verkkoa (EDGE on nopein)
    -WiMax (vai mikälie)-ei kuuluvuutta
    -@450-netti -heikko kuuluvuus (ja on myös kallis ja on latausrajoituksia)
    -satelliitti?? -ei tietoa
    -Kouvola on ensimmäinen iso kaupunki lähellä (~25km)

    Onko olemassa vielä muita vaihtoehtoja? Ehdotelkaapas. :)

    E: Otsikosta tipahti pois "korpeen"-teksti :D
     
    Last edited: May 19, 2008
  2. Lipp4

    Lipp4 Member

    Joined:
    Jan 30, 2008
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Onko ideoita?
     
  3. koW4Rlock

    koW4Rlock Regular member

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Noita satellitteja ei kai hirveästi myydä ihmisille.
    Jos rahaa on niin voihan sitä tilata jonkun yhtiön vetämään vaikka kuidun/kuparit sinne.
     
  4. Ryanir

    Ryanir Regular member

    Joined:
    Jan 9, 2008
    Messages:
    133
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minä myös asun korvessa ja ei mahdollisuutta lankalinjaan, käytössä on tuo @450 netti 1mb, hinta on tyyris joku 50e/kk? en nyt muista tarkalleen..
    Oikeastaan pahimpina ruuhka aikoina iltapäivä/ilta ole saattaa jäädä vähän lankaliittymän nopeudesta, kun sitä edellisessä kämpässä käytin, mutta ei paljoa ja muuten kyllä lataukset puksuttavat ok vauhtia ja latasin viime kuussa varmaan 30gb eikä se nopeuksiin ole vaikuttanut tuo latausraja, tosin käyttäjä määrä vaikuttaa joka on paikkakunta kohtaista
    jos jollakin on latausraja täyttämättä ja kaista on ruuhkassa niin tällöin kaistaa annetaan enemmän sille jolla on tuota latausrajaa jäljellä.
     
  5. otaopix

    otaopix Member

    Joined:
    Jun 24, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    minä asun myöskin korvessa ja mulla on käytössä wimaxin langaton netti 1mb nopeudella...toimii tosi hyvin
     
  6. liikeri

    liikeri Regular member

    Joined:
    Nov 11, 2006
    Messages:
    801
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    noiden perusteella taitaa olla vaihtoehtona että pistät lainan hakuun ja kaivatat kuidun kotiin
     
  7. Hakfu13

    Hakfu13 Regular member

    Joined:
    Apr 30, 2007
    Messages:
    155
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ittellä on kokemusta @450, on mökki ulkosaaristossa. 15km mantereeseen ja 35km tolppaan, toimii todella hyvin. Ainoa ongelma jonka olen havainnut on se, että Digita tuntuu rajoittavan tiettyjen ohjelmien käyttämistä. En tiedä tarkalleen miten, mutta proxyn avulla olen tietyissä ohjelmissa saanut pingin 10x alhaisemmaksi. (Joko portti numeron tai osoitteen perusteella)

    Järkevin vaihtoehto olisi tarkkailla tuota 3G, onko tulossa kuinka nopeasti sinne. Nimittäin 3G pieksee @450 mennen tullen. Ja tosiaan noilla @450 modeemeilla on korkea hinta, 250e ja vielä jos huono kuuluvuus niin lautasantenni katolle niin siinä jää köyhät kyykkyyn.


    Edit; Jos aiot asua loppu elämäsi siinä talossa, vedä vaikka itte valokuitu metän läpi ^^
     
    Last edited: Jul 4, 2008

Share This Page