Hei, osaisiko joku varmistaa pitäisikö tämän Minecraft -pelin toimia jo useamman vuoden ikäisellä HP Pavilion dv5000 kannettavallani? En itse tiedä paljon PC pelaamiseen liittyvistä jutuista, joten olisin erittäin kiitollinen, jos joku viitsisi kertoa minulle. En mielellään maksa 15e pelistä, joka ei lähtisikään sitten pyörimään =)
Peli pyörii todella vanhoilla koneilla, kunhan asetuksista karsii mm. piirtoetäisyyttä. Itse olen pelannut tuota läppärillä (Turion X2 TL-56, 1 giga muistia ja Radeon x1100 -näyttis) ilman ongelmia. Pahiten ongelmia taitaa tulla joidenkin Intelin näytönohjaimien kanssa.
pyörii ja pyörii, itselläkään ei aina tunnu pyörivän täydellisesti, todella raskas peli siihen nähden miltä se näyttää.
On todellakin kohtalaisen raskas peli. En tiedä minkälainen näytönohjain koneessasi on mutta muilta osin näyttää samanlaiselta kuin oma Toshiba L-40 läppäri, ja siinä se nykii ihan pirusti ellei pistä piirtoetäisyyttä erittäin lyhyeksi. Kokeile Single player classicilla miten pyörii ennenkuin maksat siitä.
Olen jo pelin ostanut ja hyvin tyytyväinen olen ollut. Laitoin kaikki grafiikka-asetukset minimiin ja peli pyörii erittäin sulavasti, jos pieniä hetkittäisiä lageja ja nykimisiä ei oteta huomioon. Pelaan pääasiassa multiplayeria kaverini serverillä, eikä järjestelmä ole kertaakaan kaatunut. Jos jotain kiinnostaa, laitoin läppärin kokoonpanon tähän alle. Prosessori: AMD Turion 64 ML-32 Emolevyn malli: 30A4 Muisti: 512MB DDR Näytönohjain: ATI MOBILITY RADEON Xpress 200 Series
Jotenkin tuntuu että jossain toisessa ketjussa sä tuon puolen gigan muistisi kanssa kysyit ja olin eri mieltä. Näköjään on peli sitten betan myötä keventynyt. Hyvä että toimii suhtkoht sulavasti
Joo pahoittelen, jos jotakuta häirinnyt se kun laitoin ensiksi tänne kannettavien tietokoneiden alueelle ketjun tästä aiheesta ja huomasin vasta sitten, että PC-peleille oli oma alue. Laitoin sinnekkin sitten viestiä samasta ongelmasta, koska tarvitsin nopeasti vastauksia. Kaikki toimii nyt, joten ei ole enää mitään tarvetta tähän ketjuun vastailla. Kiitos kaikille auttaneille!