Mainoksia kesken nettisivun

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Gassault, Apr 20, 2012.

  1. Gassault

    Gassault Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hei, minulla on sellainen ongelma että kun luen jotain tekstiä niin kone muuttaa jotkut sanat linkeiksi ja lyö siihen jonkun ipad mainoksen, tämä tapahtuu siis google chromella. Miten tälläinen poistetaan? tuossa siis kuva siitä mitä tapahtuu:

    [​IMG]
     
    Last edited: Apr 20, 2012
  2. teijoster

    teijoster Regular member

    Joined:
    Oct 9, 2005
    Messages:
    397
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ainakin Adblockin asetuksissa on täppä jolla saa googlen tekstimainokset pois. Itse käytän linuxeissa ja winukoissa chromea ja Adblockia.
    Oiskohan niistä kysymys?
     
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,159
    Likes Received:
    1,221
    Trophy Points:
    243
  4. Gassault

    Gassault Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Voipi olla tuosta kyse mutta tämä adblock auttoi, kiitoksia molemmille. :)
     
  5. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    1pertin linkin keskustelussa: 'mut joka sivul minkä avaan, ni toi alleviivaa random sanan'

    Mä olen eri koneilla törmännyt tilanteeseen että joillain sivuilla noita on. Ei siis, tai tuskin on koneeseen ujutettu mitään "muuta sanat mainoslinkeiksi".
    Mä olen tulkinnut että sivuston laatija on myynnyt tekstinsä mainoslinkki kohteiksi. Tai laittanut mainoksia linkkeinä random tekstin sekaan.

    En ole sen kummemmin perehtynyt. Vältän hiiren vientiä skeida-linkkien päälle ja googlaan paremman sivuston tilalle aika äkkiä. Jos risoo liikaa.

    p.s. Hienosti tehdyillä sivuilla hiiren vienti "linkin" päälle heittää sanaa tai termiä selventävän selitysikkunan. Nää "linkit" on yleensä katkoviiva ja erivärillä kuin oikeat linkit. Voihan ton tekniikan sitten myydä ja toteuttaa mainoksina.
     
    Last edited: Apr 23, 2012

Share This Page