Mandriva 2006 ja PCI-E

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Assasini, Mar 30, 2006.

  1. Assasini

    Assasini Member

    Joined:
    Dec 11, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo eli meinaan asentaa ton Mandriva 2006 mun koneelle jonka tiedot tuossa sigussa.Ajattelin vaan kun se kone ei ole verkossa ja eikä päivityksiä ole siten saatavilla. Toimiiko nuo osat suoraan?

    Esim. Toi näyttis on pci-e ja oon kuullu että ei oikee ole yhteensopiva noitten linuxien kanssa. Onko näin?

    Aikaisemmin olen asentanu Suse 9.1 ja siinä en ainakaan saanut toimimaan näyttistä. Se toimi joillakin VESAn ajureilla. Hain kyllä atin ajurit ja asentelin mutta valitteli kernelistä jotain..

    Eli pistäkää jotkut asiasta tietävät kommenttia.. Kiitos jo etukäteen :)
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Jos siis ohjain toimi VESA-ajureilla, ei voi sanoa, etteikö näytönohjain toimisi.

    Nuo ATI:n omien ajurien asennus vaatii kernelin lähdekoodin tai kernel-headerit asentuakseen. Asennuslevyiltä löytyy myös kernelin lähdekoodi sekä tarvittavat käännöstyökalut, joten ATI:n ajureiden asentamiseksi tarvinnet vain ATI:n sivuilta ajurit, jotka vain asennetaan.
    Atin ja Nvidian omien ajurien ongelma on se, että aina kernel-versiota päivittäessä pitää ajurit asentaa uudelleen. Tällöin tarvitaan myös uuden kernelin lähdekoodit.

    Ohjeita noiden ajureiden asennukseen on netti väärällään sekä itse ajureita jakavien laitevalmistajien sivuilla.
    https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=300
     

Share This Page