Mandriva 2006

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by pertteli, Mar 10, 2006.

  1. pertteli

    pertteli Member

    Joined:
    Jan 16, 2006
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mikä on vialla kun asennusvaiheessa verkkoyhteyttä automaattisesti luotaessa vaikuttaa käyvän niin että samalla tulee kirjoittimen asetukset mukaan ja verkkoyhteys asennuksen jälkeen ei toimi koneessa.
    Tämä on toistunut, yrityksistäni huolimatta en saa Mandrivaa verkkoyhteyden osalta enää toimimaan.Tämä ongelma on vain verkkoyhteydessä,muutoin toimii ohjelma hyvin.Eli selain avautuu,mutta osoitetta ei löydy odottelun jälkeenkään.Mistä tälläinen voisi johtua,muutoin hyvin toimivassa ohjelmassa,olen lataillut uudelleen aina sama verkkoongelma uusiutuu.Ajurit on ladattu korttiin ja asetukset modeemin osalta kunnossa,mikään ei auta.
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Verkkoyhteyksiä on monenlaisia - hieman yksityiskohtaisempi info olisi hyödyllistä oikean vastauksen tai ohjeen tarjoamiksi.
    Nimipalvelinongelma? Löytyvätkö nimipalvelimet /etc/resolv.conf tiedostosta?
    ifconfig?
    route?
    ping <jokin sopiva palvelin> niin nimellä kuin ip:lläkin.
     
  3. peisi1

    peisi1 Member

    Joined:
    Dec 28, 2004
    Messages:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mandrivassa on verkkoyhteys vissiin oletuksena pois käytöstä.Itellä on ollut sama juttu. Eli Control centerin vain ja valitaan [bold]tietoturva[/bold] sieltä aseta henk.palomuuri rasti ainakin www selailuun. jos ei vieläkään netti avaudu niin [bold]Verkko&ylläpito[/bold] ja Aseta uusi verkkoyhteys näillä minä olen saanut netin toimimaan.
     

Share This Page