Markettikoneesta pelikoneeksi

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by hormelo, Jun 27, 2009.

1. hormelo

hormelo Member

Trophy Points:
    11
    Eli, olen hommaamassa uutta pelikonetta, mutta koska olen laiska enkä tiedä juuri mitään tietokoneista, ajattelin hommata sellaisen valmiskoneen. Hintaa jos olis vaikka siihen maximissaan 500-600 e itse koneella. Minkälainen olisi hyvä, linkkiä tulemaan? Pelikäyttöön tulisi. Pitäisi olla tarpeeksi hyvä virtalähe ja muutakin että voisi myöhemmin vaihtaa markkettikoneen yleensä p*skan näyttiksen uuteen (joko Radeon HD 4870 2Gt tai sitten jos rahaa läytyy niin olen valmis investoimaan hieman enemmän jopa Radeonin HD 4870 X2 2Gt). Eli koneen vaatimukset on että pitäisi pystyä vaihtaan se valmiiksi siinä oleva näyttis jompaan kumpaan ed. mainittuun näyttikseen. Ja muuta vaihdettavaa osaa saa ehdottaa, kunhan sitten koneen lopulliseksi hinnaksi ei tule yli 1000e (sis. koneen,osat,näytön,hiiren,näppiksen ja kaiuttimet).
    Hyvä prosessori ja tuplaydin ei olisi pahitteeksi.
    Ja niin, valmiita tietokone pakettejakin saa ehdottaa, jotka siis sisältävät valmiiksi näyttöä näppistä ja hiirtä..
    Mahdollisimman halvalla kun saisi niin hyvä olisi!
    Mahtaakohan tälläista konetta löytyä?

2. poromise

poromise Regular member

Trophy Points:
    26
    En usko että löytyy tuollaista pakettikonetta. Niiden myyntikikkoina käytetään pääasiassa ylisuurta keskusmuistia, prosessorin ytimien lukumäärää ja mukana tulevia ohjelmia. Niitä kompensoidaan sitten lähes alimitoitetulla virtalähteellä (useimmiten joku halpis 250 ja 450 watin väliltä) joka jaksaa juuri ja juuri pyörittää vakiokokoonpanon, huonolla prossulla ja useimmiten aivan surkealla näyttiksellä sekä emolevyllä. Jos haluat pakettikoneesta varteenotettavan rassin, joudut erittäin todennäköisesti vaihtamaan ainakin emolevyn, prossun, näyttiksen ja virtalähteen. Siinä sitä rahaa onkin palanut jo toinen mokoma mitä pistit itse runkoon.

Pakettikoneet voivat vaikuttaa halvoilta ominaisuuksiin nähden, mutta on valitettava tosiasia että suuri muisti ja ydinten lukumäärä prosessorissa eivät vielä sano tehosta mitään. Vieläpä mainostetaan erinäisissä pakettikonemainoksissa GeForce 9800 GT:n olevan markkinoiden uusinta uutta, mikä piti paikkansa ehkä muutama vuosi sitten. Tietämätöntä kuluttajaahan on helppo huijata suurilla puheilla ja isoilla luvuilla.

3. hormelo

hormelo Member

Trophy Points:
    11
    Niin.. Itse ensin meinasin alkaa tätä vanhaa konetta väsäämään, että olisi vaihtanut näyttiksen, mutta sitten huomasinkin kuinka tehoton koko kone on (markettikamaa) ja aattelin samointein hommata uuden koneen. Jos vaikka koittaisi läyjäyttää koneen vaikka jonkun tietokone-neron kanssa, kun ite en paljon näitten päälle ymmärrä!
    Kiitos vastauksesta, alankin tästä selaileen konepakettilaskureita!

4. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Jos meinasit jonkin HD4870X2 hommata näyttikseksi niin se vaatii jo suhteellisen miehekästä rautaa (ja ison näytön) että siinä on järkeä. Mitään järkeä hommata johonkin markettiruoskaan satojen eurojen highend-näyttistä.

5. mursu4

mursu4 Guest

No niin, kerralla sellanen kone, jota ei vuoteen tarvi päivitellä, mikään peli ei varmasti töki.(Toisin kuin vastaavan hintaluokasn pakettimikrot): http://www.aijaa.com/v.php?i=4417699.jpg ,ja käyttis windows 7 rc. Asennus on makaroonin keittoa helpompaa.

Share This Page