Olen aloittamassa musiikki CD -arkistoni siirtämistä tietokoneelle ja tarvitsen neuvoa seuraavissa asioisssa: [bold]Suositeltava pakkausformaatti?[/bold] Tarkoitus on saada mahdollisimman lähelle alkuperäistä kuulostava pakattu tallenne. Mikäli löytyy häviötön pakkausmuoto niin aina parempi. Ainoa ehto formaatissa on että sen täytyy olla [bold]standardi[/bold]. [bold]Paras mahdollinen rippaussofta?[/bold] Käsittääkseni hyvin tärkeä osa onnistunutta rippausta. Pitää tietysti tukea yllä suositeltua pakkausformaattia. Softan täytyy pystyä tagittamaan tiedostot automaattisesti. Voit toki ketoa miten itse hoidat homman. Ja mikäli linkkejä vastaavanlaisiin projekteihin löytyy niin käyn mielelläni lukemassa. - Touho
Paska, nyt tämä viesti meni väärälle foorumille. Siirrän tämän tuonne "Keskustelua musiikkiohjelmista" -keskustelun alle.
ite suosittelen tota cdex:iä voit pakata sil joko mp3 tai wav tiedostoiksi ite suosin kyl mp3 äänen laadusta en mene sanomaan mitään sillä ite en ajattele sellasia...
Itse käytän kanssa CDex-ohjelmaa, ja hyvältä se ainakin vaikuttaa. Ja mielestäni rippaus-äänenlaadun voi itse laittaa asetuksista... Minä rippaan ainakin mp3-muotoon.
Hmmm... Miksi jatkatte keskustelua, jonka aloittaja kertoo siirtäneensä toiselle alueele? Siellä ongelma käytiin läpi ja asiaan saatiin ratkaisu.
CDex:llä rippaat ja nykyaikaiseen OGG Vorbis-muotoon. http://www.vorbis.com/ Täydellä laadulla tietenkin eli 10 (320kbps käsittääkseni)