Ajattelin ostaa Systema Storesta pelitietokoneen max 700 eurolla. Sen takia systemastoresta koska halvempi kasaus kuin Jimms. Budjetti?: max 700 Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Kyllä Ylikellotatko prosessoria?: Ehkä Kotelon koko: ei väliä Onko kotelon värillä väliä?:ei ole Onko kotelon ulkomuodolla väliä?:ei Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: kunhan ei huuda Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Kyllä Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En kumpaakaan Haluatko koneeseen SSD:n?: Mieluusti Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (cs go) ja kevyet työjutut Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: ei Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: ei Muita vaatimuksia/kysymyksiä:
Juuri tuohon hintaluokkaan ainakin minun on hankala mitään järkevää pakettia väsätä. Odottaisin amd:n uusia prosessoreita, jos niistä löytyisi hintaan sopiva. Jos kiire on niin joutunee ostamaan vähän vanhempia osia tai venyttämään budjettia. Jotain tälläistä voisi jopa suositella: https://gyazo.com/e9351f169d88c80fd78071c48c576ff2 Itse suosin Jimmssiä, sieltä olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua. Viimeksi kun systemasta tilasin lähetettiin tilaus reilun viikon myöhässä...
Juu Jimmsillä yleensä lyhyemmät toimitusajat kuin systemalla. Itselle kun kotelon tilasin niin ei kestänyt kuin 2 päivää tulla. Jos ei kiirettä ole ja suomesta tilaa niin kyllä tuo systemakin on ihan hyvä vaihtoehto. E. Tuo käyttöjärjestelmän asennus on kyllä aika lailla rahastusta koska eihän se ole kuin nextin naputtelua.
Niitä uusia prosessoreita kyllä voisi odotella ei tässä niin kiire ole mutta mihin aikaan ne suunnileen tulevat. Ja miksi prosessorina i3? Eikö AMD olisi halvempi ja parempi tuossa luokassa. Mutta odotellaan nyt niitä uusia prossuja
Olin näköjään laittanut käyttöjärjestelmän asennuksen kohdalle kyllä vaikka se onnistuu kyllä itsekkin.
Tilasin Jimms'siltä koneen ja se tuli minulle 2 viikkoa myöhässä, ja asiakaspalvelullekkin voisin antaa risuja, suoraan sanoen kusettivat minua puhelimessa.
Juu, ei ole Jimms unelmien täyttymys vaikka muutamat sellaista uskottelevatkin. Koska Zen ei varmaankaan tuo mitään tuohon hintaluokkaan (ainakaan parempaa) niin pistetään ehdotus tämän päivän romppeilla: Windows http://murobbs.muropaketti.com/thre...ssejae-10-kpl.1243102/page-44#post-1718110857. AMD:n prossut on tuossa hintaluokassa ylivoimaisia. SSD ei budjettiin mahdu.
Nuohan on jo nyt niin halpoja että vaikea kuvitella merkittävää hinnanlaskua. Ilmeisesti muutenkin julkaisevat kalleimmat zenit ensin.
En tässä mitään uskotella yritä, vaan omasta kokemuksesta puhun. On tullut lähes kaikki vastaavaa tavaraa myyvät liikkeet kokeiltua, jotka vastaan ovat tulleet ja lähes aina on ollut jotain ongelmia. Jimmssillä ei minulla henkilökohtaisesti mitään ongelmia ole tullut, joten sitä suosin, ehdottomasti ainakin Systemastoren yli, kuten jo sanoin.
Joskus laskee, joskus ei. Katoppa tosta: https://www.systemastore.com/produc...50+8MB+BOXED&product_model=INT-BX80646I74770K 1150 kannan 4770K prossu, jonka hinta ei ole muuttunut miksikään. Tolle sarjalle kohta rupee emolevyt loppumaan, mutta hinnoissa ei ole tapahtunut mitään muutosta. Tuo prossu siis imestyi 2013, että joskus saat vuositolkulla odottaa eikä mitään oo tapahtumassa. Sit katotaan mitä 6700K vaikka uusimmat prossut on jo julkastu: https://www.systemastore.com/product_info.php?cPath=&products_id=97127&product_name=Intel+Core+I7-6700K+4,0GHz+LGA1151+Boxed&product_model=BX80662I76700K Että en lähtis ihan heti hintojen laskua odottelemaan.
En tuolla sinua tarkoittanutkaan. Täällä on muutamia joiden mielestä Jimms on erehtymätön eikä toimituksessakaan koskaan mene 15 minuuttia pitempään. Ajatuksena varmaan että kunnon hinnat takaa laadun.
Tarttis tietää emosta ja powerista jotain. SSD varmaan halvin mahdollinen. Kallishan tuo on vaikka takuuta lupaavatkin.
Mutta tuosta paketista kuitenkin löytyy SSD, ja vaikka olisikin halvin mahdollinen, niin varmasti parempi vaihtoehto, kuin perus HDD. Prosessori tehokkaampi kuin yksikään AMD:n prossu, ja näyttiskin vastaa GTX 970:tä paitsi, että muistia on vain tuo 3Gb. Tuo paketti siis on pelikäyttöön ihan eri maailmasta, kuin mitä täällä on ehdotettu, vaikka onkin käytetty. Virtalähde todennäköisesti on aika heikohko, mutta sen voi vaihtaa takuun loputtua parempaan.
Käytettynä toki saa nopeampaa rautaa. Noita i7-2600 paketteja kuitenkin saa toisinaan alle viiteen sataan laatuosilla. Takuutahan noissa ei yleensä kylläkään ole.
No kumpi kannataisi hankkia toi systema storen kone vai toi v-storen paketti? Oliko toi Systeman paketti pitkällä tähtäimellä parempi koska kaikki osat uusia?
Kyselin asiakaspalvelusta emosta ja virtalähteestä ja vastasivat että HP:n oma emo ja 400w virtalähde. Minkälaisia mietteitä tästä?