McAfee vs. Norton - kumpi parempi?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Rgrgad, Jun 8, 2008.

1. Rgrgad

Rgrgad Member

Trophy Points:
    11
    Mitä kokemuksia ihmisillä täällä on otsikossa mainituista ohjelmistoista?

Olen hankkimassa uutta konetta ja suunnitelen tässä kumpaa alkaisin käyttämään. Tulevan koneen mukana tulee ilmeisesti Nortonista jokin kokeilupaketti ja McAfee löytyy jo itseltäni.

Itselläni kokemus Nortonista on, että se toimii mutta syö koneen tehoja niin p-leesti. McAfee taas on ollut kevyt ajaa koneella ja jotakuinkin toimiva, mutta explorerista tunkevia pop-uppeja se ei ole onnistunut vaientamaan.

Tuossa muutamassa aiemmassa ketjussa jo käsiteltiinkin näitä aiheita, mutta haluaisin kokemuksia nimenomaan näistä kahdesta ohjelmistosta. Tuossa yhden otsikon alla käytiin keskustelua myös noista anti-spyware ohjelmista, mutta mielestäni se näytti menneen vähän juupas-eipäs väittelyksi ilman perusteita miksi joku ohjelma toimii tai ei toimi. Miten siis on, tulisiko McAfeella tai Nortonilla toimeen ilman muita ohjelmia vai onko jokin lisäturva vielä hyödyksi?

2. MarsWin

MarsWin Regular member

Trophy Points:
    26
    MIksi tuhlata rahaa virustorjuntaan? Kannattaa ihan vain kylmän rauhallisesti ladata ja asentaa ilmainen virustorjunta.Ne ovat lähes yhtä hyviä kuin monet kaupalliset.Siinä säästää rahaa ja aikaa. Ei tarvitse uusia lisenssejä (paitsi avast!:ssa 14 kuukauden välein) Avira antivir, avast! home editiontaikka AVG free-edition . Itse olin tyytyväinen AVG:hen, mutta löysi liikaa false positivejä. Antiviriin olen tyytyväinen. Avast!:lla taasen on ollut onkelmia virusten poistamisessa. SIinä syyt, miksi käytän antiviriä

Last edited: Jun 10, 2008
  3. Rgrgad

Rgrgad Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia vaan kommenteista, vaikka et ihan suoraan vastannutkaan kysymyksiini.

Kuka sanoi, että olen tuhlannut? ;) Saan esim. McAfeen työsuhde-etuna.

Tässä juurikin se syy, miksi voisin vähän tuhlatakin. :)

Share This Page