Media pc osaksi kotiteatteria (alle 1000€)

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Drago_, Jul 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Drago_

Drago_ Member

Trophy Points:
    11
    Olen hankkimassa konetta telkkarin alle ja osaksi kotiteatteria. Tarvitsin hiukka apua sen kasaamisessa.. Kone tulisi 40” full Hd telkun (LCD), Onkyo TX-SR 606 vahvarin ja Wharfedal kaiuttimien seuraksi..

Paketin pitäisi olla suhteellisen hiljainen, koska se tulee lähinnä leffojen katseluun ja musiikin kuunteluun (ja satunnaiseen pelaamiseen, ehkä). Pieni myös, jotta mahtuu hyvin telkun alle ja eikä mielellään maksaisi paljoa yli 1000€. Plussaa olisi myös pieni sähkön kulutus.

Koteloksi olen katsellut Antecin Fusion Remote HTPC-kotelo, joka vaikuttaa hyvältä. Onko kotelon omat tuulettimet hiljaisia, kokemuksia? Ensimmäinen ongelma on virtalähteen valinta, miten tehokas (noh muut osathan sen määrittelevät) ja enkä ole löytänyt kauheasti vaihtoehtoja, koteloon menee matx-virtalähde?

Toinen ongelma on prosessorin valinta, olen katsonut C2D E8400/E8500:sta, joissa on pienempi sähkönkulutus kuin AMD:n malleissa. Olisiko AMD:llä tarjota 140-200€ luokasta hyvää prosessoria media pc:hen. Onko neljästä ytimestä hyötyä media käytössä? Mitenkäs prossujen omat jäähyt? Kannattaako hankkia erilliset, jos ei meinaa kellottaa?

Emolevyn olen ajatellut valita Asuksen, MSI tai Gigabyten väliltä. Onko AM3 kannalla olevia matx emolevyjä miten paljon tarjolla. Emolevyksi kelpaa varmaankin peruslauta kuhan tietää vaan millä kannalla hankkii.

Muistiksi olen katsonut 4gb DDR2 1066MHz, tuskin on tarvetta enemmälle ja halvimmasta päästä olevia? Onko DDR3 muistien käytössä hyötyä leffa käytössä?

Miten emolevyjen integroidut äänikortit suoriutuvat leffakäytössä? Pitäisikö hankkia erillinen äänikortti?

Näytönohjaimeksi Atin HD 4770 (olen ajatellun hankkia ensi kuun alussa, joten saatavuus on varmaankin parempi). Kovoksi Samsung Spinpoint F1 1TB tai Western Digital Caviar Green 1TB. Näytöksi jotain 20-22” näyttöä, jonka saisi helposti nostettua aina syrjään. Näppikseksi Logitech diNovo Edge. Blue-ray asema löytyykin jo omasta taka.

Antec Fusion Remote Black 149€
    Virtalähde ?? 60€?
    Intel Core 2 Duo E8400 (Box) 164€
    Gigabyte GA-EG31MF-S2 63€
    Kingston HyperX 4GB Kit (2x2GB) 1066MHz DDR2 CL5 (5-5-5-15 54€
    Ati Radeon HD 4770, 512MB 92€
    Western Digital Caviar Green 1TB 81€
    Logitech diNovo Edge 111€
    BenQ G2220HD 21.5" FULL HD –LCD 144€
    Paketti yhteensä: 918€ (hinnat on verkkokauppa.comista)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page