Terve! Minulla oli Vaion fz280 lappari telkkarissa hdmi:lla kiinni 24/7. No se kyykkasi 2 vuoden kayton jalkeen, nyt siis tarvis uutta konetta. Netissa olen vahan tutkinut asiaa ja haluaisin kasata suht.koht hyvan media PC:en. Surffailu, s-postit, sarjojen ja hd leffojen katselua on siis paatarkoitus, en pelaa oikeestaan mitaan peleja. Olen vahan ulapalla etta mihin kannaittaa sijoittaa ja mihin ei. Eli tallaista kokoonpanoa olen miettinyt. Emo- Asus P5QL-Pro 75E Prossu- Intel Core 2 Quad Q8300 130E Naytonohjain- Asus Radeon HD 4670 80E Kovalevyyn en ole viela sen enempaa perehtynyt, mutta teranen se saisi olla. Muistista sen verran kun en tieda enka netista loytanyt faktaa, etta onko lappareissa ja poyta pc:ssa samallaiset kammat? ostin vahan aikaa sitten lappariin 2x2gb ddr2 667mhz muistia ja voisin kayttaa ne tuohon, mut jos ei sovi ni sitten tarvii ostaa. Onko suuria eroja 1066/800/667 minun kaytossani? Koteloista en paljonkaan tieda mutta voisin vaikka haluta jotain tallaista En tieda mahtuuko sinne kaikki noi osat ja tarviiko siihen katsoa joku special virta lahde ja tuuletin vai voiko ostaa ihan normaaleja? Sopiiko tuollaiseen ihan normi CD/DVD asema? Mites melun laita tuollaisissa koteloissa? Onko tassa kokoonpanossa potenttiaalia vai meniko ihan monkaan, pitaako sijoittaa lisaa vai onko ihan riittava minun kayttooni? Kaikkia ehdotuksia/korjauksia otetaan ilomielin vastaan!
Uppia tälle ketjulle. Ilmeisesti hukkunut kaikkien pelikone kyselyiden joukkoon, kun keltään ei ole tullut vastausta.
Eli tosiaan kasasin tälläsen HTPC:en ilman digiviritintä, eli en tiedä voiko sitä viralliseksi HTPC:ksi sanoa, mutta siihen tarkoitukseen se tuli ilman että kaapelilta katsellaan/nauhoitellaan mitään. Prossu- AMD Phenom II X4 945 -151E Hyppäsin AMD kelkkaan hinta-laatu suhteen vuoksi. Prossu tuuletin- Noctua NH-C12P -60E Olin lueskellut kaksi jakoista juttua noista prossun omista tuulettimista että ne on äänekkaäitä, ni en halunnut ees kokeilla sitä vaan ostin tälläisen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Emo- Asus M4A785TD-M EVO, Micro ATX, Integroitu ATI Radeon HD 4200 -87E HD 4200 riittää hyvin pyörittämään Full hd leffoja ja jos joskus haluaisi alkaa pelaamaan niin Hybrid CrossFireX -tuki niin voi lisätä toisen näytönohjaimen. Micro ATX kun en ollut vielä silloin päättänyt koteloa kun ostin emon. Muisti- Transcend Jetram 2GB 1333Mhz DDR3 x2 -87E Hyvin riittänee koneen tarkoitukseen. Kiintolevyt- Western Digital 1.5TB ja Wester Digital 250GB -98E Sain ton 250GB ja sitten ostin ton isomman. CD/DVD Asema- En muista mikä se edes on, enkä jaksa alkaa repimään koteloa auki, sain sen myös. Ei ollut valuuttaa bluray asemaan enää joten se ehkä pukilta jos sitä nyt edes tarvitsen ihan heti, jossakin vaiheessa kun bluray tyhjät levyt halvenevat niin sitten voisi olla aika. Virtalähde- Chieftec 750w Cable Management -79E Riittänee. Kotelo- Thermaltake HTPC DH101 DigitalHome -199E Kotelon ostamisen kanssa taistelin jonkun aikaa, voin sanoa että olen ollut 8,5/10 tyytyväinen. Kotelossa on paljon tilaa ja se on näyttävä. Ohjeet asennusta varten olivat hyvät. 12cm tuuletin edessä ja 2x 6cm tuuletin takana. Johdot sai hyvin sivuun "piiloon" koska emo on mallia micro-ATX. Mukana tuli VideoLab ohjelmisto kaukosäätimellä missä on myös hiiri. Ohjelma on hyvä, mutta miinukset saa kaukosäädin. Näppäimet ovat ihan hyvin sijoitettu mutta täytyy osoittaa aika tarkasti Pc:tä että se toimii. Hiiri on melkein käyttö kelvoton. Kotelon LCD näyttö on ihan hyvä, vähän tarkempi saisi olla. Koneen saa sammumaan ja päälle kaukosäätimestä. Käyttöjärjestelmä- Windows 7 64-bit Parisen päivää lueskelin netistä ja kattelin kaiken näköisiä sivuja ennen kun uskalsin alkaa kasaamaan vehjettä, kun ensimmäinen kerta oli niin halusin tehdä kasaamisen oikein. Oli sitten jonkun verran enemmän johtoja kun ymmärsin, mutta ajan kanssa kaikki löysivät oiken paikan, ja kone hyrähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ilman erroreita, ainoa mitä tapahtui jouduin vähän kikkailemaan että sain kotelon CD aseman luukun avautumaan ja sulkeutumaan automaattisesti, kun CD asemakin aukesi, ja koitin sulkea sitä niin kotelon luukku jäi aina vain auki. Olin enne käyttänyt Gyration MediaCenter Kaukoa ja näppäimistöa läppärin kanssa. Kauko tippui lattialle ja hajosi. Sitä parempaa kaukosäädin/hiiri yhdistelmää en ole vielä kokeillut. Kaukosäädin käyttää niin sanottua Nintendo Wii teknologiaa, ranteen liikkeellä hiiri liikkuu ruudussa ja on erittäin tarkka. Joten tilasin uuden mallin Gyration kaukosta. Gyration Music Air remote jonka saan ohjelmoitua myös media lab ohjelmiston kanssa. Windows asennus sujui ilman mitään vaikeuksia ja asensi ajurit automaattisesti. Näyttönä toimii 46" Samsung le46a796r2 Ledi.
850€ mutta toinen kiintolevy ja CD/DVD asema oli ilmainen. Toi gyrationin kauko on joku 70€ viel siihen päälle.