niin... tota kun mää oon kattellu esim. erästä avi- elokuvaa joka on pakattu xvidillä ja äänet on ac3, niin kun mää katon sitä media player classicilla niin siinä ne äänet kuuluu silleen oudosti välillä menee hiljasemmalle ja muutenkin outoja sivuääniä ja kuva on melko hyvä. Mutta sitten kun kattoo samaa leffaa bsplayerilla niin äänet toistuu ihan täydellisesti ja kuvakin on paljon terävämpi ja parempi kuin mpc:ssä. Kodekkeina mulla on uusin xvid ja uusin ac3filter. Että mistäköhän tällänen vois johtua. Onko toi bsplayer vaan parempi? vai mitä?
en ota kantaa siihen, että kumpiko playereista on parempi - media player classicissa itsellänikin ovat nämä äänet välillä kateissa... bsplayer vois olla rivien välistä luettuna parempi, mutta kaipa se on se makuasia. äänistä sen verran, että kannattaa kokeilla muuttaa ac3filttertin säätöjä. itse olen huomannut, että nämä säädöt vaikuttavat ääniin - räjähdykset kuulostavat räjähdyksiltä, eivätkä vain näytä.
MPC:ssä on oletuksena toi oma AC3 purkaja päällä jossa ei ole ihan yhtä paljon säätöjä kuin AC3filter:issä. Senkun nappaa pois filter listalta käytöstä niin pitäisi soida äänet samanlailla kuin muissakin soittimissa.
joo ja laitoin sieltä jostain optioinsseista päälle sen system default hommelin päälle sen vmr 9 renderlessin tilalle ja kuva parani aikas paljon