Menee hermot toissapäivänä ostetun laitteen kanssa. Jos joku osaa neuvoa niin mielelläni kuulisin ohjeita. Vai kiikutanko kauppaan suosiolla takaisin? ohjelmistoversio uusin nokian tarjoama. -tv-scartista otettaessa kuva sotkee analogilähetysten katsomisen jonkinmoisella päällekkäiskuvalla. (ts jos tallentaa ei voi katsoa televisiota). auxista toimii ongelmitta -ajastin käynnistää laitteen, myös tallennuksen ->jumiutuu "tallennus"-tilaan ->vain töpseli-irti auttaa ->levylle ei tule mitään, laite jää päälle ->kuin mitään ei olisi ollut tarkoituskaan tallentaa -ajastin toimii välillä testattaessa lyhyitä tallennuksia. -jumiutuu tallennukseen muutenkin ->töpseli irti ->mitään tallentunut Yleisiä kysymyksiä; -eikö kesken tallennuksen voi määrittää enää lopetusaikaa? -pitääkö laite olla ajastintallennuksella että sammuu tallennuksen jälkeen?
Kiikuta kauppaan takaisin vaan, kun vielä voit. Mulla on ollut boxi vuoden ja oikeastaan en ole tyytäväinen mihinkään siinä. Nyt aparaatti tilttasi lopullisesti. Kuten vaimoni sanoo, piru muutti digiboxiin (vilkuttaa vain punaisia ledejä). Kaatuilu on ihan normaalia toimintaa. Tallennukset onnistuu n. 70%:sesti. Ajastusaikaa ei voi muuttaa tallennuksen ollessa käynnissä ja laite saamuu itsestää vain ja ainoastaa jos laite on ollut valmiustilassa ajastuksen alkaessa. Lisäksi kovalevy on laitteen mielestä täynnä, kun dataa on n. 70GB. Soitin huoltoon ja siellä sanottiin, että uusi päivitys on tulossa alkuvuoden aikana. joo joo, viimestäkin päivitystä lupailtiin puoli vuotta, eikä päivitys parantanut laitteen luotettavuutta mitenkään. Tosin päivitys toi muutaman ärsyttävän "ominaisuuden" lisää. Uudessa päivityksessä saattaa olla mukana ajastus EPG:stä, tai siitä on kuulemma ollut ainakin puhetta. Ei voimuuta sanoa, kuin paskan möivät. No tämä on ensimmäinen ja viimeinen nokia laite, joka tähän talouteen tulee.
tänään (vielä muutama päivä palautusoikeutta jäljellä, argumenttejä keräillen) sitten sain kovalevyn ajettua 'täyteen'. 70491Mt (siis pitäis olla 80 Gt). ohjelma-ajat yhteenlaskien sain pituudeksi 36 h 53min 52 sek. Eli luvatusta 40-80 tunnista laadusta riippuen jäätiin, mikä nyt on selvää jos 1/8 kapasiteetistakin jää. Menee jumiin, ei suostu sammumaan ajastuksen jälkeen, ohjelmistossa käytettävyysbugeja joista ei tietysti voi valittaa, mutta siitä että laite ei nauhoita ja levylle ei mahdu lienee voivan. Paska vehje. Flekti huutaa niinkuin joku asiasta mainitsi joillain foorumilla. Kumma miten macin läppäreitä voidaan tehdä ilman tuulettimia kokonaan.
tuo on todettu useilla forumeilla jo että nokiat on täyttä sontaa,siis käyttäjien kokemuksesta todettu,vaihda se läjä äkkiä johonkin muuhun niin saat tasan satax paremman jo kättelyssä,kunhan ei ole philips tai lidlin romu siinä lyhykäisesti markkinoiden surkeimmat poksit. ihme kun näinkin hyvällä tiedotuksella mitä eri forumeilla on niin joku voikin erehtyä ostamaan nokialaisen??? :0 aika ihme veikkoja ovat jollei tieto mene päähän edes kirveellä.ennenkuin hankkii mitään kalliimpaa kuin 10€ vehjettä niin parempi ottaa asioista selvää ensin nykyisin kun kaikilla valmistajilla tuntuu olevan tuo mentaliteetti että "paskan väliä kyllä se asiakas sen sitten testaa,otetaan vain äkkiä rahat pois ja unohdetaan koko romu" törkeimmin tätä harrastavat nokia ja microsof,,sonta. eivätkä edes korjaa mokiaan vaan hälläväliä meininkillä viittaavat kintaalla että "pyh ei noihin mitään softia ole eikä tule,ei kannata korjata tulee liian kalliiksi" näin ainakin itselle sanottiin nokian kommentit.huollossa kun ottivat yhteyttä pääkallo paikalle.
..niinpäniin. Tänään olin viemässä laitetta takaisin, totesivat että ei näitä voi palauttaa, vaan laitetaan huoltoon jossa korjaavat. Nokian käytäntö. Ei anneta testata ja oston jälkeen ei voi palauttaa vaikkei vastaakaan sitä mitä myytiin. Tulipa mieleen jonkun (8xxx?) sarjan nokialaisen maailmalla ollut juttu jossa oli että puolet puhelimista kävi huollossa.. Kätevä tapa tehdä kauppaa. Se mikä on positiivista että kuluttajansuojan mukaan myyjällä on oikeus korjata tai antaa toimiva tilalle, mutta jos tähän ei kykene, on kauppa voitava purkaa. Eli joudun oottamaan laitteen huollosta, toteamaan että on paska yhä ja sitten alettava käräjöimään.
Mulla on vehje nyt huollossa. Itseäni harmittaa, että heräsin näin myöhäisessä vaiheessa mutta aion katsoa tämän tarinan ihan loppuun asti, eli aion palauttaa vehkeen välittömästi takaisin ja sanoa, että ongelma ei ole poistunut. Tutun tuttut (=kuulopuheita) oli palauttanut vehkeen kolme kertaa. Tämän jälkeen olivat lunastaneet kaverin ulos. Kuluttajasuojalakihan on sinänsä vekkuli, että reklamaation voi tehdä 2 kk takuuajan jälkeen ja vedota, että virhe ilmeni jo takuuaikana. Toisekseen vaikka takuuaika olisi päättynyt on asiakas oikeutettu hyvitykseen jos tuotteessa ilmenee virheitä sen oletetun käyttöajan aikana. Se mikä on odotettava käyttöaika on sitten täysin kuluttaja-asiamiehestä kiinni. Mutta kyllä kotielektroniikkalaitteissa se mielestäni on enemmän kuin 1 vuosi.
Noniin. Lisätään yksi kilahtanut vehje tähän listaan. Kone yllättäen käynnistyksen yhteydessä ei lähtenytkään päälle. Jää tilaan jossa vasen ledi on vihree ja oikea punanen. Ei mitään kuvaa tuu. Tuuletin pitää omaa meteliään, mut kintolevystä ei kuulu mitään. Onko vastaavia tapauksia? Heitänkö meneen vai kannattaako korjata? Takuu nimittäin umpeutu noin 3kk sitten. Pääsis vaan jotenki eroon tosta, niin vois ostaa Topfieldin tai Handanin boxin.
Kiitti vinkistä, mut ei auta mua. Sain saman ohjeen myös mediamaster tukipalvelusta. Joku isompi vika varmaanki.
Bibob: Tarkennuksena vain sen verran, että laitteen virheistä on kuitenkin 'välittömästi' ilmoitettava myyjälle - eli jos joku asia ei toiminut edes uutena, ei siihen enää takuun päätyttyä voi vedota. Lisäksi takuuajan päätyttä todistusvastuu viasta siirtyy myyjältä ostajalle. Takuuaikanahan on myyjän asia todistaa, että laite on ehjä.
Eli meikäläisen tapauksessa menee omasta pussista. Powermill kuulemma hoitaa huollon ja korjauksen. Laitoin sinne mailia viasta, mut ei kuulu vastausta. Tyhmänä vaan pitäs lähettää boxi korjaukseen ja jäädä odotteleen laskua.
Jep, kone lähti sit huoltoon kun vein mustaanpörssiin. Mukava heppu myyjä kun lupasi katsoa takuun kuntoon. Katsotaan nyt mikä siellä on vikana. Voipi olla vaan, että kone menee myyntiin heti kun saan kunnossa huollosta takasin ja sit vaan uuden koneen ostoon.
Olen tuon aparaatin päivittänyt sarjaportin kautta ja sen jälkeen on toiminut hyvin, ei jumiudu enää. Softa löytyy Nokia.comin sivuilta. Kannattaa tehdä. Ilmateitse tapahtuvalla päivityksellä ei tee mitään.
Noniin tulipa asiat kuntoon. Sain soiton, että kone on tullut huollosta ja voin hakea. No menin hakemaan ja kysyin myyjältä mikä siinä sitten oli vialla. Myyjä luki huoltoselostuksesta, "swap vaihdettu" ja selitti, että siihen "koneeseen on vaihdettu swap". LOL No ei siinä mitään, mä sain ihan vereksen koneen ja näyttää toimivan. Kone on huomattavasti hiljaisempi kuin vanha kone. Ohjelmistoversio: 1.2.5 Laiteversio: 5. Jäi vaan mysteeriksi mikä siinä vanhassa koneessa lopulta oli vialla. Ehkä ne eivät löytäneet vikaa ja laittovat tarkempiin tutkimuksiin tai jotain.. Nyt ois tuore mediamaster ja alkaa arpominen myydäkkö vai ei..
Onneton boxi... Hankin Canal Digi+ liittymän joulukuussa ja ongelmat alkoivat helmikuussa. Canal lakkaa näkymästä, ei auta virtojen sammuttelu, eikä mikään muukaan. Ilmottaa vain ettei katseluoikeutta. Canalin asiakaspalvelu väittää, että vika laitteessa ja medimasterin huolto, että vika kanalissa. Kummaltakaan ei heru kirjallista vastausta, puhelimitse vain änkytetään. Laitoin valituksen kanalille, jossa irtisanoin liittymän ja vaadin helmikuun maksua takaisin maksettavaksi sekä aloitusmaksua. Eipä korvausta herunut...Sanottiin vain, että asiakas on velvollinen varmistamaan laitteen sopivuus. Hämmästyttävää on että toimi hyvin joulu-tammikuun ajan, mutta ongelmat alkoivat helmikuussa. Ensi viikolla asia lähtee kulutaja-asiamiehen käsittelyyn. Katsotaan sitten asiaa uudelleen. Onko muilla kokemuksia vastaavista ongelmista?
Ei heti, mutta soitetun puhelun jälkeen Canalille (iCan). Sama toistui myös myöhemmin (mediamaster). Canal sanoi, että Mediamasterista tulee eniten valituksia. Pyysin lähettämään tämän tiedon, muttei suostunut. Johtuuko sitten siitä, että on myyty eniten (näin ainakin huollossa väittivät). Sivulauseessaan Mediamaster huolto mainitsi laitteen hitaudesta (nauhoitin puhelun piruuttani, en tiedä voiko tätä käyttää). Hankala tilanne, kun ei saa mustaa valkoiselle kummaltakaan.
En tiedä liittyisikö tähän ongelmaan.... Useat CD:n asiakkaat saivat joskus joulu-/tammikuussa uudet kortit ja käyttöön ne voitiin oottaa muistaakseni viikolla 2. Ilmeisesti joskus tammikuun lopulla otettiin käyttöön tämä uuden kortin sisältämä suojaukseen liittyvä avain, jolloin vanhat kortit lakkasivat toimimasta. Onko kortti lainkaan toiminut helmikuussa?
On näkynyt tässä kuussa. Signaalitasokin OK. Taitaa lähteä boxi palautukseen, on viellä takuu voimassa. Samanlaisia piirteitä kuin em. keskusteluissa (tilttaa kesken nauhotuksen, ei sammu kuin virtajohto irroittamalla)