mediaplayer9+kodekit?

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by professor, Jan 27, 2003.

1. professor

professor Member

Trophy Points:
    11
    mitä muotoja mp9 tukee?
    ei näy xvid.avi(dvdscreen) muotoinen leffa.
    oon kyllä lukenu topicceja mut oon aika käsi
    ja suurin osa hepreaa. pystyykö kodekkeja lisään suoraan mediaplayeriin(9) vai pitääkö käyttää kokonaan eri ohjelmaa katselemiseen.
    Oisko toi koepisin binääriversio hyvä?

kiitokset sille joka viittii vastata vanhukselle kansankielellä...:)

2. lateh81

lateh81 Regular member

Trophy Points:
    26
    xvid tarvitsee tietysti xvid codekin. mutta helpoimmalla pääset kun asennat ffdshow:n, ac3 filtterin, ja jonkin tekstitys ohjelman esim. dixg400 tai vobsub. ja kannattaa käyttää sita aitoa alkuperäistä wmp 6.4:jää jonka saat auki käynnistä --> suorita --> (ja kirjoitat) mplayer2

3. Wire

Wire Guest

lateh: Uuden ffdshow:n kanssa ei tarvi erillistä tekstiohjelmaa.

4. migge77

migge77 Regular member

Trophy Points:
    26
    >Oisko toi koepisin binääriversio hyvä?

Tuohon vastaisin, että on. Kunhan valitsee sen stable version (eli vakaan version). Itse tosin pakkailen elokuvia. Niiden katsomiseen riittää tuo ffdshow. Mulle täysin turha softa. Mutta niille, jotka vain katsoo leffoja tuo ffdshow on ihan hyvä.

Tietenkin jos siinä videossa on AC3 ääni, niin tietenkin filtteri pitää silloin asentaa, kuten lateh81 sanoi. Tosin jos kyseessä on mp3 ääniraita, niin silloin tuota AC3 filtteriä ei tarvitse. Tosin, ei siitä haittaakaan ole, vaikka sitä ei tarvitse. Onpahan sitten varalta, jos joskus tarvitsee...

Äkkiseltään tuli mieleen kysymys johon joku minua viisaampi vois sanoa vastauksen... Eli mp3 pakkaukseen tarvitaan koodekki (jos haluaa yli 64 kbs, 22050Hz tason (muistaakseni maksimi windowsin vakiokoodekilla)). Mutta tarvitseeko videon katsoja mp3 koodekkia??? Vai osaako windowsissa mukana oleva vakiokoodekki purkaa esim. 128kbs, 44100Hz äänen? Pakata sillä ei ainakaan voi tuollaisella laadulla.

Noista mp9 tukemista formaateista... mp9:hän tukee kaikkia formaatteja mihin on asennettu koodekit. Ja ne koodekit asentuu windowssiin, joten videot pyörivät muissakin ohjelmissa.

Muuten, kuulin tuossa, että mp9:ssä olisi tuki joillekkin tekstitys formaateille. Ainakin SubRip .srt toimii hyvin. Itsellä käytän edelleen XP:n mukana tullutta oletus mp:tä (se on joku 8 versio).

Share This Page