Mediatoistin langattomaan verkkoon(helppiä)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jarkkos, May 16, 2009.

  1. Jarkkos

    Jarkkos Member

    Joined:
    Nov 27, 2004
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tere! Sanottakoon heti alkuun että olen näissä verkkohommissa aika noob.
    Sit siihen itse ongelmaan, olkkarin mediatoistin pinnacle showcenter 200 pitäis saada pelittään läppärin (vista) kanssa langattomana. Wlan purkkina buffalo whr-g54s jonka kautta netti pc:llä toimii ok.
    Ip koneella 192.xx alkuinen ja salaus wep. Web salaus laitettu myös pinnacleen samalla passulla, mutta ip:n se antaa autom.asetuksilla 168.xx alkuisena. Jos laittaa manuaalisesti ton buffalon 192.xx ip:n ei yhteys siltikään toimi, (eivät löydä toisiaan)kokeiltu myös ilman palomuuria. Mediaserverinä käyttäisin Mediaplayer11, joka sekin herjaa outoja joka käynnistymisen yhteydessä "jakaminen on poistettu käytöstä, koska jakamispalvelu ei ole käytössä tai palomuuri asetukset ovat muuttuneet" jos jaon ottaa käyttöön ei se silti löydä pinnaclea.
    Eli, jos ystävällisesti joku jeesais ja kertois olenko edes oikeilla jäljillä. Että -> Ip:t laitteilla on oltava samat, kuten myös salauksen ja salasanan. Mutta mistä vielä kiikastaa,olenko unohtanut jotain..esim.jotkin asetukset purkin sisällä?

    Hox!
    Olen itse miettinyt tätä jo pääni puhki, tarjoan pitsan sille henkilölle joka antaa oikeat/toimivat ohjeet että saan laitteiston toimimaan tässä vlopun aikana.
     
  2. anttifast

    anttifast Regular member

    Joined:
    Mar 3, 2006
    Messages:
    306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli tarkoituksena on, että Showcenter olisi langattomasti yhteydessä buffaloon, jonka kautta yhteys läppärille?
    Vai tuleeko Showcenter piuhalla buffaloon?

    Ihmetyttää miksi showcenter saa tuollaisen ip:n.
    Sen pitäisi olla 192.alkuinen.

    Ip:t ei saa olla samat, viimeinen numero täytyy olla eri.


    Ps. Mistä päin pitsaa jos onnistutaan saamaan laitteet toimimaan? =)
     
  3. Jarkkos

    Jarkkos Member

    Joined:
    Nov 27, 2004
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16

Share This Page