Eli Megadrivessäni on kosketushäiriö adapterin (virtajohto) ja konsolin liitoksen kohdalla. Johto on tästä hieman taittunut ja ehkä vähän katkennut. Toiseen suuntaan kun taivuttaa johtoa niin toimii. Voiko tätä alkaa itse korjailemaan kun ei ole mitään sähkökoulutusta vai pitäskö suoraan viedä johonkin huoltoliikkeeseen? Ottaakohan Oulussa kukaan edes Megadriveä huoltoon...? Toinen "ongelma" koskee ohjaimien portteja. Onkohan Megadrivessä yleinenkin ongelma että portit ovat todella ahtaat? Ohjaimet kyllä toimivat, mutta ne ovat erittäin heppoisesti kiinni porteissa ja irtoavat pienestäkin vedosta.
Jos löydät vastaavanlaisen sovittimen, millainen on alkuperäisessä johdossa, niin luulisin vaihdon olevan mahdollista. Mikäli et itse uskalla ruveta johtoja katkomaan ja kolvailemaan, niin varmasti jossain huoltoliikkeessä tekevät sen puolestasi.
Kumman Megadriven omistat? Ensimmäisen, jossa on kuulokepaikka vai toisen "punaraitaisen"? Omassa Megadrivessa (ensimmäinen) tuo on tuttu juttu. Tiedä sitten onko suunnittelu virhe vai tarkoituksella, että jos tuleekin vedettyä ohjainta, niin se lähtee helposti irti konsolista, ettei esim. itse konsoli tipahda lattialle.
Eiköhän mikä tahansa RTV liike tollasen virtaliitin vian fiksaa. Ei siitä työstä tosin paljon kannata maksaa. Teettää vaikka jollain elektroniikka harrastajalla jos edullisesti ei saa. P.S. pyydä harrastajaa samalla ylikellottamaan Megadrive. Itse rakensin joskus vaihtokatkaisimen jolla koneen nopeuden voi valita normaali ja tupla. Pelit ei nopeudu, mutta esim Sonic peleissä ilmeneviä hidastumisia ei tapahdu.