Menut/Tekstitykset Dvd:lle

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Tomppa19, Sep 24, 2006.

1. Tomppa19

Tomppa19 Member

Trophy Points:
    11
    Terve

Ongelmani on seuraavanlainen: Haluaisin saada, joko omatekoiset menut elokuvalle, tai pitää elokuvan varsinaiset, omalla muokkauksillani.

En tiedä ollenkaan miten edetä enää.
    Menut ja video on: .VOB/.IFO/.BUP{/i] formaatissa. Miten tuommoisia voi karsia, tai katsoa mitä mikäkin sisältää. Koitin [bold]DVD Shrinkin[/bold] avulla katsoa läpi tiedostoja mutta se kertoo vain sen sisällön suoraan. Haluaisin että voisin Subtitle Workshopilla tehdä tekstityksen, ja liittää sitten elokuvan menuun omana vaihtoehtonaan tekstityksen. Sain tehtyä tekstit elokuvalle, mutta ne tulivat automaattisesti päälle mitään on/off vaihtoehtoa en saannut. Koitin [bold]DVD Lab:illa[/bold] tehdä omia valikoita, mutta en saannut alkuperäistä edes muokattua. Ymmärsin että kyseisellä ohjelmalla voisi lisätä DVD menuun valikoita ja vaihtoehtoja, mm: ääntä ?

Ajattelin että kannataisiko DVD(.Vob,.IFO,.BUP)muuttaa .avi:ksi, tämän jälkeen tehdä tekstitys [bold]Subtitle Workshopilla[/bold], ja sitten jollain ohjelmalla .aville omatekoinen menu?
    Ja sitten muuttaa takaisin DVD ?

Voiko .avi elokuvalle tehdä omat, tai ottaa alkuperäisestä elokuvasta suoraan extrat ja valikot tekstityksineen. Missä muodossa niiden tällöin pitäisi olla ?

Tiivistettynä: Haluaisin valikot, tekstitys vaihtoehdolla DVD elokuville, joissa suomenkielistä tekstiä ei ole. Haluaisin myös jollain Subtitle ohjelmalla katsoa synkkauksen, siksi ajattelin .avia koska Subtitle Workshop työstää sen kanssa helpommin.

Olen lukenut monet Afterdawnin ja Videohelpin oppaat ja keskustelut, mutta ei ole mikään auennut vielä.

Olen tässä nyt pähkäillyt viikon putkeen tämän ongelman kanssa.
    Kymmeniä ja kymmeniä ohjelmia olen kokeillut, jos saisin hiukan avustusta joltain kokeneemmalta niin olisin erittäin tyytyväinen.

Mikäli pystyt neuvomaan tarkemmin, niin ilmoitathan. Keskustelu sujuu mukavemmin irkissä/msn välityksellä.

Ystävällisin terveisin: Tomppa

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Tuohon valmiiden DVD-menujen muokkaukseen ei taida olla mitään kunnollista ohjelmaa. Eli helpointa on vain lisätä ne tekstit levylle
    http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=275603

Tai sitten authoida itse kokonaan uudet menut, esim. tuolla DVDlab Pro:lla.

AVI ei tue menuja tai tekstejä. .divx tukee, mutta siihenkään ei taida olla työkalua etät DVD-menut ja extrat saisi suoraan mukaan, vaan vaatii jälleen manuaalista säätämistä.

Tekstien synkkausta varten voi tehdä AVI tiedoston, mutta DVD-Video levyä authoroitaessa kannattaa käyttää alkuperäistä .m2v videoraitaa ja .ac3/.mp3/.dts ääniraitaa.

3. Tomppa19

Tomppa19 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos agent, selvensi hiukan jo pyrkimyksiäni.
    Täytyy kokeilla tuota videohelpin opasta minkä pastesit, sen ideahan on siis lisätä oma tekstitysraita videoon on/off mahdollisuudella ?

Tuosta tekstityksen ajastuksesta: minulla on elokuvasta useampi .VOB tiedosto ja koitan lisätä niihin tekstit, niin riittääkö jos Subtitle Workshopilla otan ensimmäisestä .Vob:ista ensimmäisen lauseen ajoitan, ja sitten viimeisestä .Vob:ista viimeisen lauseen ja ajoitan.
    Kattaako tämä silloin myös muut .Vobit niiden väliltä ?

Vai tätyykö videon olla yhdessä kiinteässä muodossa esim. .Avi ja tehdä sama toimenpide.

Miten saan esimerkiksi DVD:ltä poistettua, useampia ääniraitoja (Ranska, Espanja) ja tekstityksiä ?
    Onnistuuko tämä DVD Shrinkillä ?

Kiitos

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Luulen että eri VOB tiedostoista aikakoodien hakeminen ei onnistu.

Tuo AVI:n tekeminen on kohtuu helppoa vaikka AutoGK tai Dr DivX ohjelmilla, koska kuvanlaadu ei tartte olla mikään ihmeellinen tekstitystä varten voi käyttää kohtuu huonoja asetuksia niin tuon AVI:n tekeminen ei kestää montaa hetkeä.
    http://forum.bitburners.com/index.php?topic=641.0;prev_next=prev
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/318169

DVDshrink:illä onnistuu noitten ääniraitojen ja tekstitysten poistaminen.

Share This Page