messenger ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by kolibri1, Nov 23, 2004.

  1. kolibri1

    kolibri1 Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2004
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla on neljälle käyttäjälle jaettu kone, jossa XP ja messenger 6.2. Ongelmana on se että itse en halua olla messeng kanssa missään tekemisisssä vaan lapset lähinnä käyttävät sitä.

    Kuitenkin joka kerta luodessani yhteyden nettiin(kaapelimod.) tulee mun Outlookin yhteystieto-osioon hurjat määrät jotain messenger käyttäjätunnuksia,joista osa jää vaikka kirjaudun ulos. Näitähän joutuu sitten yksi kerrallaan poistelemaan.

    Asetuksista olen poistanut kaikki automaattiset sisäänkirjautumiset ja muut mitkä näyttäisivät vähänkin aiheeseen liittyvän. Messenger-tuotetuki sanoi että kyseessä windowsin ongelma ja Microsoftilla pyöritettiin vaan päätä....??

    Millä tuon Messengerin saisi toimimaan niin että mun mennessä sähköpostiin sinne ei noita yhteystietoja ja muita ikkunoita ilmestyisi? Ilman tietysti koko ohjelman poistoa, koska jälkikasvu haluaa sitä käyttää??
     
  2. Tuff

    Tuff Active member

    Joined:
    Oct 10, 2003
    Messages:
    3,621
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    no yksi vaihtoehto on käyttää jotai muutakuin Messenger ohjelmaa ja poistaa messenger käytöstä... esim: Trillian, http://www.trillian.cc/downloads/
    joka toimii samassa "verkossa" kuin messenger ja siinä voi käyttää samoja messengerin tunnuksia, lisäksi ohjelma tukee monia muitakin kuten yahoo, aim, irc..
     
  3. anatemus

    anatemus Regular member

    Joined:
    Mar 11, 2002
    Messages:
    472
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Käytäthän itse eri käyttäjätunnusta, kuin jälkikasvusi?

    Messengerin kanssa en hirveästi ole säätänyt, mutta uskon, ettei toisten käyttäjien yhteystiedot näy kaikille käyttäjille.

    PS. Ja ehdottomasti lapsille "Rajoitettu tili", niin eivät "vahingossa" asentele jokaista netistä tyrkytettyä spywarea, ainakaan admin-oikeuksilla...
     
  4. hetekka

    hetekka Regular member

    Joined:
    Jan 2, 2004
    Messages:
    190
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    kantsii tarkastaa kirjautuneen käyttäjän asetukset :
    ohjauspaneeli -> käyttäjätilit -> valitse muutettava tili (järjestelmän valvoja)täältä voit mahdollisesti poistaa myös kytköksiä messingeriin (.net passporttiin)
    ---------------------------------------------------
    outlookistahan sinulla on raksi pois kohdasta "kirjaudu automaattisesti palveluun Windows messinger"
    outlook -> työkalut -> asetukset -> yleiset
     
  5. kolibri1

    kolibri1 Regular member

    Joined:
    Nov 23, 2004
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo, outlookin asetukset oli kunnossa, mutta tuolla käyttäjätileissä näky pääkäyttäjän alla molempien lapsien mesen käyttäjätunnukset.

    Ei silti että niihin olis tarvinnu kajota, sillä sain ongelman pois outlookin messenger asetuksista vaihtamalla: kirjaudu sisään ensiksi tällä tunnuksella--- net.passportin viestintäpalveluun?? Ja laitoin muistaakseni rastin ruutuun ---käytän välityspalvelinta??

    Ilmeisesti näistä johtuen ongelmaa ei esiinny, mutta lapsilla messenger kuitenkin toimii....
     

Share This Page