Hei Tyhjentelin konettani turhasta rojusta esim, windowsin alkperäiset pelit yms. mutta menin epähuomiossa poistamaan myös windowsin paintin ja nyt kun sille olisi tarvetta, sitä ei löydy. Yritin etsiä netistä linkkiä jonka kautta saisin kyseisen ohjelman ladattua mutta en löytänyt mitään. Miten saan ms windows paintin takaisin koneelleni formatoimatta tietokonetta? Parhain terveisin: Masi
Control Panel -> Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows components -> Accessories and utilities -> Accessories -> tuolta pitäisi onnistua. Vaatii XP:n asennuslevyn. Jos levyä ei ole niin: EDIT: Lataa: http://www.sheeptech.com/download/mspaint.exe Siirrä tiedosto ?:\Windows\System32 -kansioon -> Tee pikakuvake työpöydälle ja käynnistävalikkoon. Sitten voi testata Winkey+R->mspaint
On se minusta hyvä esim. screenshottien yms. ottoon/muokkaukseen. Ja minusta Gimp lyö tuon Paint.netin 3-2...
Jeps, ja ms paintin vihaajat voivat mennä muualle valittamaan, mun mielestä ihan hyvä ohjelma satunnaisiin töihin. En aloittanut tätä viestiketjua kysyäkseni mielipidettänne paintista. GIMP on myös koneella ja olen samaa mieltä että GIMP lyö tuon Paint.Net: in 3-2. juuSOS, kiitos tuosta linkistä, tuo tuli todella tarpeeseen AIHE LUKKOON!!
En vihaa Painttia ja käytän itsekin Gimppiä linux puolella. Oletko koskaan huomannut miten Paint tekee huonolaatuisia JPG tiedostoja? Se voisi olla siedettävä ohjelma jos tiedostotuki ja pakkauslaatu olisi kohdallaan, mutta ei. Kehitys on pysähtynyt joskus Windows 95 aikoihin.
No oletkos LaLLi80 tullut ajatelleeksi Paintin helppokäyttöisyyttä? Esimerkiksi n. 10v. lapset tuskin osaisivat Paint.Net tai Gimp -ohjelmia käyttää.. Ja kyllä ainakin itse kaikki screenshotit tms. pakkaan .png -muotoon. Nuo jpg. muodot kun ovat tarkoitettu yleisesti ottaen valokuville. Mutta toki pitää sanoa että tyhmä saa olla jos valokuvaa alkaa mspaintilla muokkaamaan...