microsoft xp professional oem

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by muurema, May 7, 2007.

1. muurema

muurema Regular member

Trophy Points:
    26
    mul on toi mun koneessa ja pitäis asentaa toi toiseen tietokoneeseen, pystyykö sit asentaa?? vai tuleeks siin sit jotain aktivointi ongelmia....

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Tulee..
    OEM -versiossa sinulla on lisenssi vain siihen koneeseen jonka mukana se on tullut.

3. Vigilante

Vigilante Guest

tai jos oot ostanu sen erikseen niin se on rekisteröity siihen koneeseen mihin sen oot ekaks asentanu. Mutta voithan sä koittaa vaikka sitä puhelinaktivointia jos vaikka onnistuis, jotkuthan on tässä onnistunut kuten täälläkin on moni kertonut. Mut sen varaan ei kannata kaikkee laskee:)

4. muurema

muurema Regular member

Trophy Points:
    26
    kaveri sano et jos poistaisin nyt täst mun käyttämästä koneesta tän xp proon, niin pystyisin asentaa sen siihen toiseen koneesen huoletta, onks näin? itse uskon et ei taida onnistua...

5. Vigilante

Vigilante Guest

asentaan pystyt mutta aktivoinnista ei ole varmuutta jos kyseessä on OEM lisenssi, retail version pystyy huoletta siirtään ja aktivoimaan uudelleen. Mutta kokeilemalla kokeilemallahan tuo selviää. Puhelinaktivointia voit aina yrittää.

http://www.microsoft.com/finland/license/business/oem.mspx

6. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Puhelimitse pystyy aktivoimaan jos netti aktivointi ei onnistu.

7. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Mikksisoftan lisenssiehtojen mukaan emolevyn vaihtuminen on toinen kone ja loppuu lupa. Suomen kuluttjasuoja antaa takuuna uuden emon hajonneen tilalle, jolloin jenkkisäännöt on lain vastaisia ja siksi kait se puhelinaktivointi onnistuu täysin uuteen koneeseenkin. Samaan aikaan jos käytät sitä vanhaa asenusta, niin tiedäppä sit M$:n nuuskuista mitä käy.

8. muurema

muurema Regular member

Trophy Points:
    26
    ai kun oon saannu sen aktivoinnettua niin en pysty enää vaihtaa emolevyä ongelmitta..? onks muita osia sitten?

9. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Sulla on jo se aktivoituna. Jos vaihdat siihen emon, joudut asentaan uusiksi, jos emon tyyppi vaihtuu, koska ajurit ei tämmää kovolla.
    Jos hajoo emo ja ostat samanlaisen tai saat takuuna, ajurit on kovolla, mutta xp taitaa todeta, ettei emon sarjanumero täsmää, jolloin aktivointirumba alkaa. Mutta kun puhelimessa sanoo, et on sama kone, josta emo hajos ja takuuna tuli uus, niin sama oem kone tää on jne. Ja puhelimessa aktivointitunnus tulee.
    Ei mulla kokemusta ole, mutta täältäkin oon lukenut ja päätellyt.

Kysyit saatko asenta toiseen jos poistat edellisestä. Tarkan yhden uuden koneen (OEM) lisenssin mukaan et.
    Kuinka tarkkoja ne puhelimessa, jos sanoo että takuuna on emo vaihtuna. 'En minä tiedä minkä ne sinne laittoi, mut nyt kone toimii, xp vaan ei anna suoraan aktivoida'
    Kun en tiedä mitä puhelimessa kysytään ja mitä pitää vastata.
    Oem on konekohtainen lisenssi, saat myydä koko koneen ohjelmineen, mutta et asennuslevyä, jos poista omasta koneesta xp:n.
    M$:n mielestä emo on raja, jolloin kone on toinen. Mutta kun käskevät liimaamaan tarran koteloon, eikä emoon, niin onhan koneeseen oltava lupa emo vaihtaa.

Jos saat sen uuteen aktivoitu, niin kyllä se varmaan onnistuu sittenkin, kun sen emon vaihdat.

Oon kuulut juttuja et muistikampa lisäys/poisto on ainoo mistä xp ei kitse 'toinen kone'. Ainakin ainoo minkä muutokset se osaa itsestään hoidella loppuun.

Last edited: May 9, 2007
  10. karhi

karhi Regular member

Trophy Points:
    46
    Ei mulla ainakaan ole kysytty mitään ku oon vaan sanonu et ei anna aktivoida netissä, rupeevat vaan aktivointi prosessiin.

11. muurema

muurema Regular member

Trophy Points:
    26
    okei, thanks!! :)

Share This Page