Mielipide käyttiksestä

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by kedbu, Nov 4, 2003.

1. kedbu

kedbu Member

Trophy Points:
    11
    Eli olen kokoilemassa tuttavalleni konetta vanhoista palikoista lähinnä pasianssia varten. koneesta tulee 166mhz, muisti 64 tai 128. eli win xp ei kannata edes harkita. olen ajatellut koettaa win98, olis varmaan paras vaihtoehto? vai olisiko muita mielipiteitä?

2. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    Linuxin mä lämäisin. Löytyy pasianssiakin jos jonkinlaista. Jossei ole innostusta ni 98 siinä tapauksessa. Sen käyttö on kyllä yhtä tuskaa 166mhz prossul :)

3. ~Jööman~

~Jööman~ Regular member

Trophy Points:
    26
    Win 3.1 olis kova sana tolla koneella... Win95 vois toimia, mutta 98 taitaa kyllä joo olla liikaa. Linux tietysti paras vaihtoehto.

4. jrageous

jrageous Guest

Kyllähän tossa nyt susikasi pyörii... Jos sillä vaan pasianssia pelailee... Mutta 95:kin voisi olla aika harkittava vaihtoehto, ettei käy "latausajat" kauheen pitkiksi...

5. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    Nooh...kyllähän tuossa win 95 toimii vallan mainiosti!! ku mullaki toimii 133MHz & 24MB :)

ysikasi hmm..no en menis ihan takuuseen että toimii "loistavasti"...mut älä nyt ihmeessä mitää XP:tä uneksikkaa laittavaks..

6. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    kyllä tohon 98 menee ihan hyvin varsinkin jos kone on tarkoitettu pasianssin peluuseen.

7. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä Win98 pitäs noilla muisteilla ihan hyvin pyriä. Yhdellä kaverillani vastaavanlainen kokoonpano ja Win98 toimii hyvin.

8. bloc

bloc Regular member

Trophy Points:
    26
    itse käytin vanhassa kakkoskoneessani xp:tä koska se toimi mielestäni parhaiten. kone oli p133, muistia 128mb. ei tuo xp erityisen paljoa prosessoritehoa vaadi (mp3:tkin toimii hyvin) mutta muistia kannattaa kyllä olla yli sata jos ei kovorupsuttelua viitsi kuunnella. cd:itä en kyllä poltellut kuin 2x kun ei asema ollut sen nopeampi. lisäksi xp on vaihtoehdoista helpoin käyttää jos tuttavasi ei erityisen guru ole.

9. PJKuona

PJKuona Regular member

Trophy Points:
    26
    Microsoft suosittelee seuraavia:
    Suoritin, jonka taajuus on vähintään 300 megahertziä.
    128 megatavun RAM-muisti.
    1,5 gigatavua vapaata kiintolevytilaa.

Toki tuo tehovaatimus riippuu hieman käyttötavasta, mutta omien kokemusten mukaan jopa 500Mhz prosessorilla varustettu kone on xp:lle liian pieni.

10. bloc

bloc Regular member

Trophy Points:
    26
    kyse oli pasianssikäytöstä ja muusta suht kevyestä. omani toimi ainakin moitteetta. grafiikat kyllä laitoin siihen vanhaan teemaan.

11. veijob

veijob Regular member

Trophy Points:
    26
    Laita 95, luulis pasianssin pyörivän eikä vie tilaa paljon kiintolevyltä.Naapurilla oli tommonen kombinaatio niin melkoisen virkeästi pyöri muutkin pikkupelit, eikä muistia ollut kuin 32 Mb. 98 on jo ongelma itsessään.

12. snapsix

snapsix Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse laittaisin sitä muistia sen 128Mt ja asentaisin Windows 98SE:n. Se on kuitenkin varmatoimisempi kuin Windows 95, microsoftilta löytyy vielä ajantasalla olevat suojauspäivitykset siihen, ja myös ohjelma ja laitevalmistajat tukevat sitä laajemmin. Ei se käyttö kuitenkaan jää siihen pasianssiin. Tehojen puolesta 98SE toimii ihan ok, kunhan mitään raskasta ei sillä ala ajamaan.

13. realnerd

realnerd Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse asensin amis aikoina 95:n kymmeniin koulun koneisiin, ja oli se niin susi että itse tyydyin käyttämään DOS6.22:sta ja Win3.11:stä. 98SE on tuohon hyvä...

Share This Page