Itse olen harkinnut seuraavaa kokoonpanoa Kotelo: Compucase MIDI ATX GAMING CASE W/O PSU Virtalähde: MODECOM PSU FEEL3 500W PFC CE 12CM FAN Emolevy: INTEL DG35EC MATX G35 S775 FSB1333 DDR2 Prosessori: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHZ Boxed Prosessorituuletin: Prosessorivalmistajan oma Muisti: Kingston 8GB 800MHZ DDR2 CL5 DIMM kit (4x2G) (64bit käyttiksiin) Kortinlukija: 3,5" Sisäinen muistikortinlukija USB, musta Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.11 750GB SATA2 32MB Toinen kiintolevy: Ei Optinen asema: 20x DVD+/-RW Dual Layer SATA, musta Toinen optinen asema: Ei Näytönohjain: Radeon HD 4870 PCIE 1GB GDDR5 Näppäimistö: MS RECLUSA GAMING KEYBOARD FI/SE USB Hiiri: MS SIDEWINDER MOUSE Näppis+hiiri-paketti: Ei Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Premium 64 But FI SP1 OEM Toimisto-ohjelma: Ei Kuvankäsittely: Ei Virustorjunta: F-SECURE INTERNET SECURITY OEM 2009 FI Äänikortti: Integroitu emolevylle Kaiuttimet: Ei Verkkokortti: Integroitu emolevylle Näyttö: Ei Paketin hinta: 1305 eur (sis. alv 22) Mikäli olette sitä mieltä, että jokin komponentti kannattaisi vaihtaa niin perustelkaa. Paketin hinnan tulisi olla suunnilleen 1300-1400 Päällimmäinen käyttötarkoitus tietysti pelaaminen. Pakettiin saatavissa olevat komponentit: http://catalog.mikromafia.fi/catalog/build.php?systype=1&fsb=3&ccc_pics=true
Emolevyksi Asus P5Q karvalakki tai Pro-versio. Poweriksi joku luotettavampi ja merkikkäämpi vehje, esim. Corsair 520W. Haluat lopulta kuitenkin kellottaa tota kiveä, niin parempi prossucooleri tilalle esim. Xigmatek HDT-sarjaa. Millanen näyttö sulla on? Tolle näyttikselle kannattaa olla jo kohtuu resoinen ja kokoinen littu. Jos sulla on joku vanha 19" rutku niin uusi näyttö hankintaan. Mitään järkeä ajella tehokasta konetta jollakin vanhalla ruoskanäytöllä. Ei toimi tuo linkki.
Sori tosta huonosta linkistä nyt pitäisi toimia. Näyttö on joululahjaksi saatu 24 full hd. Täytyy varmaan santsata hiukan rahaa virtalähteeseen ja tuuletukseen.
8gb ramia on myös aivan turhaa toistaiseksi. Ei kannata laittaa siihen rahojaan, kun koteloon, emoon ja virtalähteeseen sitä tarvitsisi lisääkin. Prossussa ei mitään vikaa, mutta esim. E8500 palvelisi pelaajankin tarkoituksia paremmin (vielä toistaiseksi), ja halvemmalla. Tuosta hiirestä vielä, että melko kallis on langalliseksi. Razer DeathAdder olisi halvempi ja vähintään yhtä laadukas. * Sellainen juttu vielä, että kerran olen itse mikromafiasta pakettilaskurilla koneen ostanut. Toimiva palvelu, mutta erehdyin valitsemaan juuri halvimman powerin. Se kone kesti kaksi vuotta kunnes virtalähde ja emolevy kosahtivat. Epäilen tätä virtalähteen syyksi, että osta laadukas poweri nyt heti.
Muokkausta kookoonpanoon neuvojen perusteella. Kotelo: Nexus Caterpillar Silent Case Virtalähde: NEXUS PSU REAL SILENT REAL 500W 80PLUS Emolevy: Asus P5Q-E Prosessori: Intel Core 2 Quad Q9550 2.83 GHZ Boxed Prosessorituuletin: Noctua NH-U12P Muisti: 4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT Kortinlukija: 3,5" Sisäinen muistikortinlukija USB, musta Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.11 750GB SATA2 32MB Toinen kiintolevy: Ei Optinen asema: 20x DVD+/-RW Dual Layer SATA, musta Toinen optinen asema: Ei Näytönohjain: Radeon HD 4870 PCIE 1GB GDDR5 Näppäimistö: Ei Hiiri: Ei Näppis+hiiri-paketti: Ei Käyttöjärjestelmä: Windows Vista Home Premium 64 But FI SP1 OEM Toimisto-ohjelma: Ei Kuvankäsittely: Ei Virustorjunta: F-SECURE INTERNET SECURITY OEM 2009 FI Äänikortti: Integroitu emolevylle Kaiuttimet: Ei Verkkokortti: Integroitu emolevylle Näyttö: Ei Eikös tuo Noctuan prosessorituuletin ole riittävä jos konetta kellotaan myöhemmin, kunhan kellotuksen kanssa ei liioitella. Mikromafian hiiri ja näppis valikoima on aika rajoittunut joten täytyy varmaan hankkia ne muualta. Kyllähän Quad Corea esimerkiksi GTA neloseen suositellaan pian varmaan moniin muihinkin lähitulevaisuudessa ilmestyviin peleihin.
Nyt näyttää paremmalta. Itse en vaan nuihin Nexuksiin koskisi, kuullut paskaa niistä vähän siellä ja täällä. Antecin P182 koteloksi ja Corsun 450 tai 520 poweriksi, prossucooleri on nyt hyvä. Muuten paketti näyttää hyvältä. Quadcore on tolla budjeteilla perusteltu valinta ja huomattavasti futureproofimpi kuin dual.
Nexuksen powereista en tiedä, mutta itseltäni löytyy tuo Nexus Caterpillar kotelo, ja olen siihen ollut tyytyväinen. Hintaisekseen ihan hyvä valinta. Kyllähän jos ylimääräistä rahaa on niin voi siihen koteloonkin panostaa ja ottaa sen P182:n, mutta jos haluaa jossain vähän säästää niin mielummin se 50e kotelo kuin että muista osista alkaisi karsimaan.