Olen parhaillaan pohtimassa uuden perusläppärin ostoa, hintaa saisi olla max. 600€, HDMI- liitäntä ja 15.6'' näyttö. Muuten ei oikeastaan ole suurempia vaatimuksia, en ole aikeissa pelata ko. koneella pahemmin. Kovalevyn koollakaan ei ole väliä, että onko 320 vai 500, kuitenkin on ulkoinen kovo käytössä kotioloissa. Olen nyt löytänyt kaksi houkuttelevaa vaihtoehtoa, mutta en tiedä kummastakaan merkistä mitään. Tähän mennessä ollut Acer ja Fujitsun läppärit, joista Fujitsu ylivoimasesti parempi, tosin kalliimpi merkki. Eli mielipiteitä otetaan vastaan perusteluineen ja jos on muita ehdotuksia, kuuntelen niitä mielelläni. vai Kiitos!
No jos pasianssia vaativampaa koskaan aiot kokeilla pelata niin ei tarvitse miettiä; Asuksen näytönohjain on niin paljon parempi. Enkä ole mitenkään vakuuttunut Samsungista noin yleensäkään. Ei ole oikein missään testeissä pärjänny kunnolla - vrt. Canon, Panasonic pokkareissa, Sony telkkareissa jne. No, onhan meillä Techwood ja Thomson pitämässä peräpään vahtia yleensä....
Asuksen koneet ovat ainakin luotettavuustesteissä pärjänneet ja siksi onkin minulle noista kahdesta tällä hetkellä ennakkosuosikki. Miten tuon Asuksen ominaisuudet yleensä, onko huonoja/vanhoja osia, kuten prosessori tms.? Eli pitäisikö katsoa Asukselta jotain muuta mallia mahdollisesti?
Prosessori on varsin uutta tekniikkaa; halpa mutta Celeronia nopeampi. http://www.cpu-world.com/CPUs/Pentium_Dual-Core/index.html
Ok. Mites tuo käytännön ero prosessoreissa astetta parempaan(?) eli p6000 vs p6100? Asukselta noita malleja näyttää löytyvän joka lähtöön eri firmoilta eli valinnanvaikeus on suuri. Miten tuo muistin määrä nykypäivänä vaikuttaa, eli onko 4gb riittävästi peruskäyttöön, vai olisiko suurta hyötyä suuremmasta/mahdollisuudesta kasvattaa muistin määrää? Ehkä korkeintaan jotain videoeditointiohjelmaa tulee käytettyä raskaimmista ohjelmista.
Samsung tekee varsin hyviä läppäreitä. Ei se, etteikö se pärjää digipokkareilla tai töllöillä testessä, vaikuta mitenkään siihen, etteikö se tekisi hyviä läppäreitä. 4GB riittää normi nettikäyttöön vallan mainiosti. 4GB riittää pelaamiseenkin hyvin. Käytännön eroa noilla prosessoreilla tuskin kovin paljoa on. Näköjään videoeditointia tulee tehtyä, joten kannattaa panostaa mahdollisimman tehokkaaseen prosessoriin ja se 4GB rammia vähintään. Tosin nykykannettavissa on järestään jo 3-4GB --> rammia.
Kysellääs nyt tässäkin thredissä, eli oisko tälläsestä mihinkään? Acerin e-masiina 642g net-anttilasta alessa plussakortilla 550e http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156 mahtaako olla kelvollinen vehje? Olen katsellut muita vastaavan hintaluokan koneita (hinta max 599) ja tuossa oilisi kai paras näytönohjain(?) Perus kotikäyttöön olisi tulossa, tosin jotain pelailua ehkä toisinaan, mut ei crysistä tms. älyttömän raskasta.
On kyllä halvin hinta mitä olen nähnyt HD 5650:lle, joka on varsin hyvä näytönohjain budjettikoneeseen.
Mites tämä vehje? http://www.markantalo.fi/product/ti...C660173/toshiba-satellite-c660-173-kannettava Hinta alennettuna ja postitettuna 560 euroa. Verrattuna tohon Aceriin tässä on selkeästi parempi prossu, millä on omasta mielestäni erittäin paljon painoarvoa. Toisaalta siinä on huonompi näyttis, keskusmuistia (vain) 2gb vs. Acerin 4gb, mutta ei kai se ole niin iso juttu, jos ei koneelta vaadita kuin surffailua ja jonkinlaista pelaamista? Jos se HDMI liitäntä on kuitenkin pakko olla, niin tämä kannattaa ehkä unohtaa. Kenties tämä HP sitten http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/kannettavat-tietokoneet/HPG62B18EO/hp-kannettava Hinta alennettuna ja postitettuna 585 euroa. Siinäkin on hyvä i3 prossu ja tässä on 4gb keskusmuistia sekä Hdmi -liitäntä. Näyttis ei kuitenkaan päätä huimaa tässäkään.
Itse kierrän kaukaa kaikkia Acerin vehkeet, varsinkin tuo aspire sarja on aika kuraa, lagittaa, tökkii ja kaatuilee uuni tuoreenakin.
Itse olen seurannut kolmen acerin eritasoisen läppärin toimintaa viime vuosina ja kaikki on toiminu aika hyvin ja vakaasti. Omassa tulee joskus joku bugi tms. wlanissa "vajaa tai puuttuva liitettävyys" kun yhdistää johki verkkoon, mutta menee ohi kun manuaalisesti katkasee ja yhistää uudestaan.
Ottaen huomioon kuinka paljon Acereita myydään, niin onhan se sanomattakin selvää, että niitä hajoaakin enemmän. Esim. jos Acereita myytäisiin kuukaudessa vaikka 10,000kpl ja vaikkapa Asus:sta 2500kpl ja niitä hajoaisi vaikka 1/100, niin Acereita hajoaisi tuosta 10,000kpl:sta 100 ja Asuksia 2500kpl:sta 25. Onhan se totta, että Acer on laadullisesti heikompi aika paljonkin, kuin vaikkapa Asus. Uskoisin kuitenkin, että Acerit on ihan hyviä koneita, mutta niiden suuren myynnin takia niitä hajoaakin enemmän ja niistä hajonneista koneista tullaan foorumeille kertomaan, ei niistä toimivista. Tästä johtunee yleinen käsitys Acerin huonosta kestäävyydestä. Sama juttu HP:n kanssa. Niitä myydään niin paljon, koska niillä on malleja, jotka on halpoja ja suht hyvillä ominaisuuksilla kilpailioihin nähden.